neděle 1. srpna 2021 Oskar

Tady je pořád na co koukat, zní z galerie. Představila novou komunikační strategii

Nové výstavy, to se v liberecké galerii Lázně nemění. Změní se ale jejich prezentace, nové vedení chce třeba více využívat zahradu. A nová je i komunikační strategie na příštích pět let, která využívá motiv budovy depozitáře a také nový slogan: „Tady je pořád na co koukat.“

Liberecká galerie má od podzimu nového ředitele Pavla Hlubučka, ten paradoxně nastoupil ve chvíli, kdy byla instituce dlouhé měsíce zavřená. „Měli jsme čas zamyslet se nad jejím směřováním,“ našel pozitivum na koronavirových opatřeních vlády nový ředitel.

Během uzavření galerie se tak pracovalo na nové komunikační strategii i nových výstavách a jejich prezentaci. „Symbolem nadcházející etapy rozvoje galerie je její depozitární budova, která mě uchvátila od samého začátku. Je to symbol uchování naší sbírky a jejích mimořádných děl, symbol péče a rozvoje důležitých profesí v galerii, a v neposlední řadě i symbol pro nové technologie,“ vysvětlil ředitel.

Od depozitáře se odvíjí i nová komunikační strategie galerie. „Je to naše srdce, naše identita,“ řekl. Jedním z jeho plánů je více veřejnosti zpřístupnit celý areál. „Nejen budovu lázní, ale využívat i zahradu jako výstavní síň pod širým nebem,“ doplnil.


Součástí komunikační strategie realizované mediální agenturou Espresoo Communication je audiovizuální spot a nová vizuální identita organizace. Se sloganem „Tady je pořád na co koukat“ se budou napříště setkávat návštěvníci a příznivci galerie nejen v souvislosti s výstavním programem. Režisérem spotu je Tomáš Řehořek, který je jedním z našich nejlepších tvůrců reklam, oceňovaným na mezinárodních soutěžních přehlídkách. Také kreativci agentury Espresoo obdrželi řadu ocenění včetně Cannes Lion.

Výstavní činnost bude podle Hlubučka stát na třech pilířích. Bude se opírat jak o prezentaci starého umění a kmenové sbírky, tak i současného výtvarného umění a nových médií. Třetím aktuálním pilířem pak bude téma architektury a veřejného prostoru. 

Zásadní výstavy budou nadále probíhat v bazénové hale a budou dvě ročně. Nadále bude dáván prostor i současným umělcům, tak jako tomu bylo i za minulého vedení. Do stálých expozic přibude i výstava Richarda Loskota, s čímž souvisí i změny v dalších stálých výstavách, nově prezentovány tak budou sbírky francouzské malby 30. let 19. století a nizozemské malby 17. století, které k Oblastní galerii Liberec neodmyslitelně patří.

Prvním výstavním projektem, jenž bude předmětem právě zahajované komunikační strategie a zároveň hlavním výstavním projektem letní sezóny, je retrospektivní výstava Františka Kavána, jehož 155. výroční narození a 80. výročí úmrtí si v letošním roce připomínáme. Obraz Podmrak od rodné chalupy, který dal jméno celé výstavě, byl v roce 1900 oceněn diplomem a plaketou na Světové výstavě v Paříži. Výstavu galerie připravuje ve spolupráci s Krkonošským národním parkem, jejím hlavním kurátorem je emeritní ředitel Krkonošského muzea a znalec Kavánova díla Jan Luštinec. Významné zápůjčky na výstavu poskytly Národní galerie Praha, Správa Pražského hradu, řada dalších veřejných i privátních galerií a soukromých sběratelů.

Hlavní výstavou zimní sezóny pak bude výstava Magdaleny Jetelové Mezi místem a prostorem, připomínající autorčina základní díla, jako například projekt Jižní město, Island či Atlantický val, spolu s novým projektem tvarových, vizuálních a akustických vibrací.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto OGL

Štítky galerie, liberec, ogl, lázně

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.