Liberec žádá dotace z evropských fondů na přestavbu zchátralého výstaviště na Technopark. Přesunout by se tam měl klub historických tramvají Boveraclub, v plánu je také dílenská akademie. Tu by využila nejen nedaleká střední škola strojní a elektrotechnická, ale také základní školy, kterým dnes dílny většinou chybí. Posloužit by měly dílny také rekvalifikačním kurzům a využít by je mohla i veřejnost.
Liberecký kraj chtěl dříve areál využít k vybudování Centra vzdělanosti Libereckého kraje, z projektu ale sešlo. Areál je značně zchátralý a nutně potřebuje rekonstrukci. Od září 2014 v něm působí technické muzeum, které opravilo pavilon G. Za soukromým projektem stojí parta nadšenců, muzeum vzniklo bez evropských či jiných dotací a provoz financuje ze vstupného a za pomoci sponzorů.
V expozici má tři desítky automobilů a motocyklů a stovky dalších exponátů. Muzeum žádný z vystavovaných exponátů nevlastní, půjčuje si je a expozici pravidelně obměňuje.
Projekt města počítá s využitím dalších chátrajících a nevyužívaných pavilonů výstaviště. „V současném pavilonu E by měl být Boveraclub a je zpracován projekt na dílenskou akademii, která by měla sídlit v nynějším pavilonu I," řekl náměstek primátora Tomáš Kysela (dříve ANO).. Na expozici tramvají Boveraclubu žádá město zhruba 30 milionů korun z česko-saského programu. „Projekt je zatím v zásobníku a čeká, zda na něj budou peníze," řekl Kysela.
Větší šanci má podle něj dílenská akademie, jejíž součástí má být i naučný program. Na tu žádá město dotace z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) a získat může podle náměstka až sto milionů korun.
Historie libereckého výstaviště začala v roce 1851 první výstavou lehkého průmyslu. Pokračovala založením Svazu mezinárodních veletrhů, na kterém se v roce 1925 podílela vedle Liberce také Praha, Frankfurt nad Mohanem, Lipsko a další města. Samotný areál Libereckých výstavních trhů (LVT) vznikl v letech 1920 až 1930. Rozkládá se na ploše více než 6000 metrů čtverečních a stojí na místě původního údolí Jizerského potoka, které bylo na počátku 20. století zavezeno.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.