Radnice se pyšní zajímavým úspěchem – získalo totiž ocenění za svůj přístup k obyvatelům města. V konkurenci 165 úřadů obcí s rozšířenou působností získalo druhé místo. Podle magistrátu ministerstvo Liberec ocenilo za způsob komunikace úřadu s občany i zavedené novinky, které lidem usnadňují vyřizování jejich záležitostí.
Lepší byl podle organizátorů jen Žďár nad Sázavou. „Hodnotili jsme hlavně poskytování nadstandardních služeb či běžných služeb v nadstandardní kvalitě. Oceňujeme především snahu představitelů úřadu o zvyšování přívětivosti, a to i nad rámec svých povinností a obecných standardů,“ uvedl náměstek ministra vnitra pověřený řízením sekce veřejné správy Petr Mlsna.
Ministerstvo ocenilo Liberec hlavně za nové on-line nástroje. Mezi ně patří monitoring vytíženosti přepážek a hlídač pořadí. „Letošní absolutní novinka pomáhá občanům, aby nemuseli na magistrátu zbytečně čekat ve frontách na přepážkách. Město vytvořilo „předpovědi“ čekací doby, které vycházejí z analýzy dlouhodobých statistik,“ vysvětlil mluvčí magistrátu Jan Král.
„Zvažujeme i zřízení pozice ‚sálového managera‘, který se ujme čekajících klientů a pomůže jim připravit všechny potřebné dokumenty. Od tohoto kroku očekáváme zkrácení doby vyřízení, jelikož klient už bude mít vše potřebné připravené před příchodem k přepážce. Kromě toho už nebude docházet k případům, kdy si klienti vystáli frontu, ale neměli u sebe vše potřebné, a proto nakonec nemohli být odbaveni,“ řekl primátor Liberce Tibor Batthyány.
A radnice zavedla i další služby, které jsou stále oblíbenější a využívanější. Mezi ně patří zápisový portál do mateřských škol, který rodičům usnadňuje podávání žádostí a umožňuje sledovat průběh jejich schvalování.
„Ministerstvo zaujal také objednávkový systém pro svatební obřady. Snoubenci si mohou v kteroukoli dobu zarezervovat termín a místo svatby. Vše probíhá on-line,“ doplnil Král, podle kterého takto probíhají 4 rezervace z pěti.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.