Řada e-shopů i kamenných obchodů dnes, v pátek 24. listopadu, spustí výprodeje na takzvaný Černý pátek. Nákupní svátek odstartuje předvánoční nákupní sezónu. Podle obchodníků se prodeje v rámci Black Friday už vyrovnávají povánočním výprodejům.
Černý pátek je pro americké maloobchodníky obvykle nejrušnějším dnem v roce. Podle tržeb patří k největším nákupním dnům a zahajuje hlavní předvánoční nákupní sezonu.
Označení „Černý pátek“ zřejmě vzniklo v 60. letech minulého století jako popis komplikací, jimž museli řidiči a policisté čelit kvůli výjimečně silné dopravě způsobené náporem nakupujících. U nás letos řada prodejců tuto akci spustila v předstihu či rozšířila na více dnů.
Podle marketingových odborníků ale v České republice atraktivita slevových nabídek pokulhává. Čeští obchodníci podle ředitele Marketingového institutu Tomáše Pouchy často využívají výprodeje, jen aby se zbavili neatraktivního zboží. Svou cenovou politikou, kdy spouštějí stále častěji více slevových akcí, si dlouhodobě kazí ceny i marže.
Podle nedávné studie IBM si osmdesát procent marketérů myslí, že dávají skvělý servis, to samé si ale myslí jen necelá desetina jejich klientů. To je podle šéfa Marketingového institutu ohromný rozpor. „Společnosti vlastně ignorují to, co si zákazníci přejí - rychlost, více informací, určovat si dodávku zboží, vidět zkušenosti jiných, nechtějí stát ve frontách a řadu dalších, celkem logických věcí,“ dodal Tomáš Poucha.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.