Silniční síť v Liberci není ani v roce 2018 zdaleka ideální. Chybí vnitřní i vnější okruh. To se snaží napravit nový návrh územního plánu. V něm je například navržená silnice, která propojí Hanychov ze Strážní nad Nisou. Ulehčit tak má jiným silnicím, které jsou přetížené.
S pochopením místních se ale silnice nesetkala. Na projednávání územního plánu v Lidových sadech se ve úterý tato změna setkala s největším odporem. „Před třemi lety jsme tu koupili dům a zadlužili se do šedesáti let. Teď nám tu mají jezdit kamiony?“ ptala se maminka, která na jednání dorazila i s malou dcerou.
Tvůrce libereckého územního plánu Jiří Plašil se ale celou dobu snažil vysvětlovat potřebnost silnice. „Teď jsou tam silničky 3,5 metru široké. Lidí přibývá. Zkrátka to nestačí,“ tvrdil s tím, že územní plán se tvoří do budoucna.
„Město podobnou komunikaci potřebuje, musí se dokončit silniční síť, kterou město nemá,“ dodal.
Podle něj by naopak silnice mohla životu místních pomoci. „Nešlo by o žádnou dálnici, ale místní komunikace s dvěma pruhy. Dnes se tam dvě auta nevyhnou. Původní silnice by se pak zklidnily od dopravy, můžeme tam navést cyklodopravu,“ argumentoval architekt.
Jedna z příchozích také namítla, že má nová silnice fungovat jako zkratka mezi průmyslovými zónami. „Myslím, že je to nesmysl. Ideální spojka mezi zónami je průtah městem bez křižovatek. Nová silnice by měla přirozené zpomalovače, každých zhruba tři sta metrů by byla odbočka do zástavby, to by se těm kamionům ani nevyplatilo,“ řekl Plašil.
V návrhu silnice se počítá s průjezdem zhruba sedmi tisíc aut denně.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.