Liberec se bude i přes velkou kritiku opozice zřejmě finančně podílet na rekonstrukci podchodu pro pěší, který vede pod železniční tratí k hokejové aréně. Záměr schválilo zastupitelstvo, nakonec ho podpořila i opozice po zapracování jejích připomínek. Náklady se odhadují na 53 milionů korun, podíl města by měl být 16,5 milionu korun. Podle primátora Jaroslava Zámečníka (SLK) ale budou o výši spolufinancování ještě jednat a budou i zjišťovat, zda by na rekonstrukci nebylo možné získat dotaci.
Rekonstrukci podchodu připravuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která ale nechce platit celou opravu. Město by mělo zaplatit náklady na rozšíření podchodu, jeho osvětlení a zajištění bezbariérového výstupu z něj. Opozici dnes kritizovala hlavně výši podílu města, který považuje za vysoký s ohledem na význam podchodu. Podle jejich zástupců jsou ve městě potřebnější stavby, na které nejsou peníze. „Řada věcí, co byly rozpracované, co byly v návrhu rozpočtu, chodníky, dětské hřiště, v Kateřinkách kriticky dochází voda ve studních," vypočetl za opoziční Změnu Ondřej Petrovský.
Obdobné výhrady měli i zástupci hnutí LOL. „Podchod není v našich prioritách a přeskakuje investice, které jsou v havarijním stavu," uvedla jeho zastupitelka Zuzana Kocumová. Podle ní by město mělo jít nějakou levnější variantou. „Stav podchodu není ideální, není chloubou města, ale funguje," řekla. Výhrady k výši podílu města měli i zástupci koalice z ANO.
Podchod využívají hlavně lidé, kteří míří za nějakou akcí do Sport parku s hokejovou arénou, studenti gymnázia a místní. Je tmavý, na šířku má dva metry, na výšku 1,85 metru a ústí do dvou frekventovaných ulic 28. října a Doubská. V záměru se počítá s jeho rozšířením na pět metrů, na výšku by měl mít 2,5 metru a počítá se z jeho zkrácením z 41 na 33 metrů. „Toto řešení, co navrhujeme, má město na 100 let," obhajoval rekonstrukci podchodu primátor Jaroslav Zámečník (SLK). Podle jeho náměstka Jiřího Šolce (SLK) dostává tato stavba přednost proto, že jde o sdruženou investici. „Když to neuděláme, tak stejně hnusný tunýlek tady bude dalších sto let," řekl Šolc.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.