Přestože 112 patří mezi tísňové linky a lidé by se na ni měli obracet jen v opravdové nouzi, setkávají se operátoři i s jinými případy. A takových je bohužel většina.
Na tento problém upozornili hasiči v rámci Evropského dne linky 112, kdy se Krajské operační a informační středisko otevřelo veřejnosti. „Během loňského roku volalo na linku 112 celkem 87 811 volajících,“ sdělila mluvčí hasičů Lucie Hložková.
Jenže celkem 75 procent telefonátů se dá popsat jako zneužití linky. Přitom čas, který musí operátor strávit s takovým volajícím, zatím možná ubírá čas někomu, kdo pomoc opravdu potřebuje.
Práce operátorů není snadná. „Ačkoliv většinou komunikují s lidmi, kteří jsou ve stresu, vystrašení a bezmocní, musí operátoři poznat, v jaké situaci se nachází,“ dodala mluvčí s tím, že důležité také je, jak umí lidé správně nahlásit mimořádnou událost.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.