Aktuálně

V Pihelu boural mladík s čerstvým řidičákem. Bilance: 8 zraněných, 2 těžce více...

Naivní divadlo uvede v sobotu novou inscenaci Vánoce aneb Příběh narození více...

Liberecký kraj letos Ještěd koupit nestihne více...

Společnosti vymáhají po spotřebitelích peníze za dárek, který nepřišel

Tisková zpráva | Foto pixabay.com

Řada spotřebitelů našla v posledních dnech ve schránce výzvu k zaplacení částky 208 korun. Na počátku byl telefonický rozhovor se švýcarskými společnostmi Westerfield International AG, Mylando AG nebo Mylano AG z konce loňského roku. Spotřebitelé se v něm zavázali k odběru holítek pouze za cenu poštovného. Místo dárku ale opožděný Ježíšek rozdává upomínky.

Společnost Westerfield International AG využívá pro prodej holicích strojků a dodávání břitů společnosti Mylando AG nebo Mylano AG. Spotřebitelé si stěžují, že jim holítka Good Shave Man nebo Good Shave Woman od těchto společností vůbec nedorazila. I přesto po nich nyní prodejce vymáhá nejen zaplacení ceny zboží a poštovného ve výši 149 korun, ale také upomínky za 59 korun. „Pokud společnost po spotřebiteli požaduje zaplacení údajně doručeného zboží, má povinnost v případě sporu prokázat, že k doručení opravdu došlo,” uvádí Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.

Odstoupení od smlouvy

Spotřebitel má právo objednávku zrušit ještě před obdržením zásilky. Stačí zaslat společnosti odstoupení od smlouvy, a to ideálně v písemně formě, doporučeně a s dodejkou na českou poštovní adresu výše uvedených společností, která je pro všechny stejná – P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2. Není tedy nutné psát na zahraniční adresy těchto společností. S odstoupením od smlouvy je vhodné spojit odmítnutí úhrady upomínky z důvodu nedoručení zboží a žádat odstranění osobních údajů z databází těchto společností.

„Spotřebitel může ve všech případech kontaktovat pražský P.O. BOX uvedený na vystaveném dokladu. Vzhledem ke způsobu uzavření smlouvy je požadavek na zaslání dopisu do ciziny nepřiměřený,” přibližuje Hekšová a doplňuje: „Není-li zákazník s takovými podmínkami seznámen už během hovoru, nezavazují jej.”

Připojte i zboží

Pokud spotřebitel zboží obdržel, může do 14 dnů zaslat odstoupení od smlouvy a rovnou k němu připojit i zboží, přestože na jeho vrácení má dalších 14 dnů. V případě, kdy prodávající neinformuje spotřebitele o jeho právu na odstoupení, prodlužuje zákon čtrnáctidenní lhůtu o celý jeden rok. „Rozhodne-li se spotřebitel zboží si ponechat, musí počítat s tím, že se nejspíše zavázal k odběru dalších balíčků, za které bude muset společnosti platit,” upozorňuje Hekšová. 

Obtěžují-li vás telefonické nabídky zboží či služeb, naučte se říkat ne. Jde o jediný způsob, jak donutit společnosti, aby přestaly využívat aktivní telemarketing. Místo svolení k zaslání dárku se ptejte, kde společnost přišla k vašim osobním údajům, a požadujte jejich odstranění z databáze.

Hodnocení článku je 60 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky holení, DTest, dárek, holítka, podvod, spotřebitel, Praha, Ježíšek

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.