Zhruba dvanáct dobrovolníků se podílí na chodu nové telefonní linky pro všechny lidi, kteří mají v současné době nějaký problém. Cílí zejména na osoby starší a osamělé, ale zavolat může kdokoliv, kdo si potřebuje s někým třeba jen popovídat, je sám, bojí se neznámého nebo vnitřně bojuje s emocemi jako jsou bezmoc, naštvání nebo strach. Nejde ale o linku informační.
„Na naší lince pomoci pracují zejména lidé, kteří umí pracovat s krizí, členové Humanitární jednotky OS ČČK Liberec proškoleni v psychosociální krizové intervenci a další externí spolupracovníci s praxí v této problematice,“ říká ředitel libereckého spolku Českého červeného kříže Ondřej Hradec.
Podle něj se na provozu podílí zhruba dvanáct lidí. „Všichni pracují nezištně jako dobrovolníci ve svém volném čase za což jim patří velký dík. Dobrovolnost a ochota nezištně pomoci lidem potřebným je základním pilířem všech „červeno-křižáků“ působících po celé České republice, a to nejen během tohoto nouzového stavu, ale po celý rok,“ dodal.
Není to jediná pomoc, kterou Červený kříž poskytuje, jeho členové také distribuují roušky nebo doručují léky. „Doufáme, že pomůžeme mnoha lidem, kteří se ocitli bez vlastního zavinění v tísni,“ uzavřel Hradec.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.