čtvrtek 28. května 2020 Vilém

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Nové klientské centrum i appka propojující sousedy. SBD PS Liberec jde s dobou

Stavební bytové družstvo Pozemní stavby Liberec (SBD PS) patří k největším a nejstarším bytovým družstvům pod Ještědem. Zároveň se stále modernizuje, využívá nejnovější technologie a snaží se především co nejvíce usnadnit život svým klientům.

Dnešní doba je uspěchaná a velká část našich životů se do jisté míry přesouvá do virtuální podoby. SBD PS Liberec na to reaguje celkovou elektronizací ale i vybudováním úplně nového klientského centra. „V přízemí jsme aktuálně otevřeli úplně nové klientské centrum. Zároveň jsme chtěli zkvalitnit služby pro naše členy družstva a klienty z řad SVJ,“ uvádí ředitel Správy družstva Michal Vlach.

Spolu s novým zázemím pro klienty se mění i otevírací doba, která přinese klientům větším komfort. Otevřeno bude čtyři dny v týdnu, v pondělí a čtvrtek od 8 do 17 hodin, v úterý od 8 do 12 a ve středu od 12 do 17, což je oproti původním dvěma dnům příjemná změna.

Modernizace se dotkne výrazně celkového chodu Stavebního družstva a klientům nabídne zjednodušení v podobě nového softwaru. „Pustili jsme se do tvorby nových webovek i správcovského softwaru. Chceme celý systém uzpůsobit tak, aby se lidé přes internet o svém domě a bytě dozvěděli co nejvíc,“ přibližuje Vlach.

Do systému se dostanou klienti jednoduše. Přes počítač i mobil. „Po přihlášení najdou vyúčtování a další dokumenty. Naším cílem je co nejvíce zjednodušit našim klientům komunikaci s pracovníky SBD PS tzn. aby si všechny důležité informace mohli zajistit elektronicky z pohodlí svého domova,“ vysvětluje ředitel.

Propojení sousedů skrze elektronickou nástěnku

Celá platforma by měla navíc usnadnit práci předsedům a vzájemně mezi sebou propojit sousedy. Prostřednictvím aplikace mohou spolu lidé v jednom domě komunikovat. Navíc appka může sloužit jako elektronická nástěnka. „Obyvatel domu třeba narazí na nějakou závadu, vyfotí jí, hodí do appky a díky tomu se o závadě dozvědí nejen sousedé ale také náš technický správce, který okamžitě může reagovat a začít pracovat na odstranění závady,“ popisuje Vlach.

Další výhodou systému bude přehledný seznam prověřených řemeslníků, kteří mají s konkrétními domy již zkušenosti. I to by mělo přispět ke zkvalitnění služeb pro klienty.

Kompletní spuštění plánuje SBD PS Liberec do konce roku. Aktuálně ho v testovací verzi zkouší už několik domů. A jak se ukázalo, pomohla platforma i v době koronaviru. „Jedna z našich předsedkyň šila roušky a hned využila aplikaci, aby informovala své sousedy, že si u ní mohou roušky vyzvednout,“ říká ředitel. Nový software nenahradí klasickou nástěnku, ty budou v domech zachovány. Umožní ale jiný způsob komunikace mezi sousedy, kteří se v dnešní době ani neznají. Michal Vlach k tomu dodává: „V dnešní dobědochází zejména ve velkých domech ke značné fluktuaci nájemníků a lidé se mnohdy ani neznají. Málokdo má navíc náladu zastavit se po dni v práci u nástěnky a něco pročítat. Skrz elektronický systém ale přijde každému po přidání novinky e-mail a pak už záleží jen na něm, zda si ho přečte.“

Aplikace navíc umožní sledovat vyřizování žádosti podobně jako je tomu u zásilek. Klient uvidí, v jaké fázi se jeho žádost aktuálně nachází.

V koronavirové krizi se snaží vyjít lidem vstříc

Současná situace zastavila nebo zpomalila běh v mnoha podnicích. V SBD PS Liberec ale zaměstnanci ani na chvilku nepolevili. Polovina pracovala doma, polovina v kancelářích, aby se zamezilo zbytečnému kontaktu. Přesto i v této složité situaci mohli přijít klienti s naléhavou záležitostí.

Podle slov ředitele Michala Vlacha koronavirus práci nezpomalil, ale ukázal, že je možné řadu věcí převést do elektronické podoby a není nutný osobní kontakt. . I přes nečekanou pandemii se našemu družstvu podařilo letošní vyúčtování distribuovat již na konci března. Chtěli jsme tím umožnit, aby se přeplatky dostaly ke klientům co nejdříve.

Zároveň chce SBD PS Liberec vyjít lidem vstříc. „Lidé, kteří se vlivem koronaviru dostali do finančních problémů, mohou sepsat a podat žádost o odložení nedoplatku z vyúčtování ale i nájemného s odkladem na 3 měsíce a se splatností  až do konce letošního roku,“ dodal Vlach.

Stavební bytové družstvo Pozemní stavby Liberec bylo založeno už v 60. letech a díky tomu je jedním z největších a nejzkušenějších družstev v Liberci. Aktuálně spravuje na sedm tisíc bytů na Liberecku, Jablonecku, Českolipsku ale také Děčínsku.

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo18 čtenářů

PR text

Štítky SBD PS Liberec, bytové družstvo, bydlení

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.