Revitalizace bývalé slévárny v Ostašově na nový ekologický provoz, který dá práci třem stovkám lidí? Jistě chvályhodný počin. Jenže napojení do areálu má vést ze Švermovy ulice, což do tak zatížené oblasti přivede další desítky kamionů denně. A právě to kritizuje opozice, podle které se nabízí nový výrobní areál napojit na výpadovku kolem libereckého letiště.
Oživení starého výrobního areálu, navíc ekologicky hodně zatíženého. To je podle vedení města to nejlepší, co mohlo areál sléváren potkat. Přesto chce město co nejméně obtěžovat obyvatele okolí. „Může být například problém v blízkosti obydlených zón. Investor zde plánuje, podobně jako v průmyslové zóně Sever, výrobu tichou, bez vypouštění zplodin a ekologických rizik. To musí investor doložit při stavbě nové haly tzv. hlukovou studií a studií rizik na zdraví obyvatel,“ upřesnil náměstek primátora Jiří Šolc (Starostové).
Samotná demolice potrvá do srpna, pak by začít růst nová silnice do areálu. „Vedení města jednak určilo novou zásobovací trasu areálu tak, aby se vyhýbala podjezdu u restaurace U Mitíka, a také požaduje dopravní studii, která má prokázat tvrzení investora, že nová výroba bude mít nižší dopravní zatížení, než měl starý, historický provoz,“ dodal náměstek.
Jenže právě nová silnice se nelíbí opozici. Má totiž vést ze Švermovy ulice, což do už tak dopravou silně zatížené oblasti přivede další kamiony. „Z oficiální metodiky Ministerstva průmyslu a obchodu vychází pro takto rozsáhlý výrobní areál generovaná dopravní zátěž až 600 kamionů denně. To je oproti současnému stavu na ulici Švermova nárůst zátěže těžkou nákladní dopravou až o 75 procent,“ uvádí zastupitel Jindřich Felcman ze Změny pro Liberec.
Podle něj by město mělo dopravu v oblasti zklidňovat a ne dělat pravý opak. „Vhodnější a udržitelné řešení je přitom předpokládáno i v libereckém územním plánu. V něm je navržena nová komunikace podél letiště, která odvede nákladní dopravu směrem k obchodní zóně Globus a odtud hned na silnici I/35. Kamiony by se tak úplně vyhnuly obytným domům,“ pokračuje Felcman.
Podle Felcmana navíc hrozí, že v případě vzniku nových výrobních hal budou silnici přes Františkov využívat i další kamiony. „Kamiony tak budou po Švermovce projíždět nakonec nejen z tohoto areálu, ale i z dalších nových areálů, pro které vymezuje územní plán Liberce vedle letiště nové zastavitelné plochy,“ vysvětlil.
V nové výrobní hale by mělo práci najít asi tři sta lidí.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.