Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPátek, 31. července 2020, 15:23
Štěpána Vojtěcha můžete potkat jednou v kravatě na jednání, když reprezentuje svou firmu FEDERAL CARS, jindy v kombinéze odvážného jezdce. Ve volném čase totiž rád jezdí rally. A nechybí ani na tradičním závodě Bohemia Rally.
Jak hodnotíte letošní ročník závodu Rally Bohemia?
Pro nás to byl jeden z nejlepších ročníků. Jelo se opět kolem baráku, auto fungovalo a my si to opravdu užili.
Bylo nějaké místo, kde Vás trať překvapila?
Snad ani ne, až na tu zatáčku, kde jsme pošramotili zadní blatník. To bylo ale spíš pneumatikami než tratí.
V autě jste s kolegou Michalem Ernstem, i to je již dlouholeté přátelství, vídáte se i mimo závody?
Pochopitelně takhle dlouhá spolupráce přeroste v přátelství.
Jak vznikla vaše dnes již legendární přezdívka Brouk?
Tu mi udělil můj starší brácha, myslím že úplně původní inspirace byla z filmu
Jak vzpomínáte na svůj první start do rallye?
Zcela přesně, dojeli jsme asi do 11té zatáčky a pak to opřeli o strom. Do té doby jsme ale museli být strašně rychlí ;o)
Jezdil jste okruhy i rallye. Dá se srovnat, co je náročnější?
Jde opravdu o hodně rozdílné disciplíny. Cítím se jako soutěžák a myslím že jde o komplexnější disciplínu. Okruhy jsou zase na samém limitu. Každé má svoje
Rally Bohemia se účastníte pravidelně, kam řadíte mezi všemi soutěžemi právě tento závod?
Pro mě je to nejlepší rally v ČR. Krásné, technické a velmi náročné tratě.
Závodění obnáší jistě i přípravu. Jak často a kde trénujete?
Netrénujeme už vůbec, jezdíme jen pro radost.
Máte právo být hrdý na to, čeho jste v rallye dokázal a zažil - splnily se Vám všechny Vaše sny, co se závodění týče? Určitě jsme chtěli déle setrvat v Mistrovství světa. Bohužel náhlý odchod našeho sponzora nám zhatil tenkrát tyto plány.
Váš Peugeot 206 WRC je údajně poměrně unikátní auto, čím je výjimečné?
Jedná se o extovární stroj, se kterým závodil mistr světa Marcus Gronholm v roce 1999 a 2000. Pak do něho ještě párkrát usedl při různých příležitostech. Máme i jeho autogram přímo v pasu auta.
Jak náročné je pečovat o takový vůz?
Je to velmi složité, jelikož některé díly už se de facto nedají sehnat. Proto musíme šetřit kilometry, aby bylo auto stále v plné kondici a schopné se ukázat v plné kráse.
Firma FEDERAL CARS patří v České republice k nejstarším prodejcům automobilů je to tak?
Ano, vznikli jsme na podzim roku 1990 a byli jsme tedy opravdu mezi prvními.
Jak vzpomínáte na začátky firmy?
Bylo to neopakovatelné, jelikož úplně na začátku se prodávali ojetiny, které stáli u nás na zahradě a showroom byl otevřen až v roce 1992.
Co se ve FEDERAL CARS děje v současnosti?
Neustále se snažíme zlepšovat a pochopitelně rosteme. Takže se vlastně neustále něco přistavuje nebo modernizuje. Což je pochopitelně za provozu takové firmy dost složité, ale nutné.
Vaše firma v letošním roce slaví krásné kulaté výročí, plánujete nějaké oslavy?
Měli jsme naplánovanou celofiremní oslavu Liberce a Prahy dohromady, jelikož jsme s takovou tradicí začli na 15 letech... Pak 20, 25 a 30 bylo logické. Současná situace nám ovšem plány překazila a tak to oslavíme celoročně hlavně se zákazníky a firemně jen v menší míře.
Jak se vaše společnost za tři desetiletí proměnila a jaká je vaše vize do budoucna?
Tak snažíme se stále stavět na základech rodinné firmy, kdy měl táta velmi dobrou ruku při výběru spolupracovníků. To se snažíme držet, i když nám firma za ty roku řádně narostla. Do budoucna tak daleko zase nekoukám, snažíme se hlavně nabízet zákazníkům to co žádají, a jejich nároky pochopitelně rostou... takže držet krok.
Co se Vám osobně vybaví, když se řekne FEDERAL CARS?
Pro mě je to největší kus života, celá naše rodina a spousta vzpomínek a plánů.
Jako majitel FEDERAL CARS máte k automobilům jistě blízko, kde se vaše záliba vzala?
Pochopitelně po tátovi, který závodil a ten nekompromisní přístup nutný pro závodění přenesl i do podnikání.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.