Určitě to znáte i vy. Jdete kolem regálu a upoutá vás výrazné upozornění na slevu. Proč to nekoupit, že? Když je to levné. Podobným způsobem uvažuje podle posledního průzkumu agentury STEM/MARK většina žen, které se svěřily, že často nakupují ve slevách věci, které aktuálně nepotřebují. Průzkum podobné chování potvrdil u dvou třetin dotazovaných.
„Slevy jsou pro zákazníky velkým lákadlem a někdy – často vlivem časového presu – je jim opravdu těžké odolat. Takové slevové akce jsou ale zpravidla vykoupeny užitkem, který prodejci přinesou. Někteří obchodníci je nabízejí výměnou za osobní údaje. Jiní pak spoléhají na to, že zákazníkovi v košíku nezůstane pouze jeden produkt a v obchodě utratí větší obnos, než původně zamýšlel,“ vysvětluje marketingový konzultant Radek Škornička.
Průzkum pro společnost dm drogerie markt, do kterého se zapojilo více než 500 českých žen ve věku od 25 do 60 let, realizovala agentura STEM/MARK. Šetření ukázalo, že zlevněné zboží je pro Češky skutečně atraktivní. Pouhých šest procent dotázaných dokáže slevám odolat a v průzkumu uvedlo, že si ve slevách jen zřídka pořídí produkty, které aktuálně nepotřebují.
Data společnosti Nielsen ukazují, že podíl prodejů ve slevách v České republice se pohybuje kolem 55 procent a je jedním z nejvyšších v celé Evropě. Podobných čísel dosahuje Slovensko. Naopak v Rakousku nebo Polsku se pohybuje okolo 35 procent, v Německu je u 20 procent. Česko je tak slevovou velmocí. Poutače na ně najdete v obchodech takřka celý rok.
Průzkum také ukázal, že Češky nejsou jednotné v otázce, zda plánují nákupy akčního zboží předem, nebo se k jeho pořízení rozhodnou až v prodejně. Polovina oslovených žen preferuje nákupy plánované s předstihem, druhá polovina pořizuje zboží ve slevách dle momentálního rozhodnutí během nakupování. Obecně se k plánování nákupů předem přiklánějí starší ženy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.