Zájem o boby, saně i kluzáky je od konce loňského roku vzhledem k uzavřeným lyžařským areálům a dalším protiepidemickým opatřením, současně ale dobrým sněhovým podmínkám extrémní. Prodejci nabídku průběžně doplňují, přesto může být výběr vzhledem k vysoké poptávce omezený.
E-shopu Alza vzrostly v lednu prodeje sáněk, bobů a skibobů v řádech tisíců procent. Prodeje kluzáků, ale i koloběžek na sníh stouply o stovky procent. První letošní měsíc tak podle divizního ředitele nákupu a prodeje Alzy Ondřeje Hnáta v absolutních prodejích tohoto zboží překonal celé loňské první čtvrtletí. „Výběr bobů a kluzáků začíná být omezený, avšak průběžně nabídku doplňujeme, a v nejbližších dnech očekáváme další tisíce kusů oblíbených modelů," uvedl.
Internetový prodejce Mall.cz sleduje u bobů a sáněk nárůst prodejů o zhruba 270 procent proti loňskému roku. „Zájem zákazníků byl tak velký, že jsme dokonce na několik dní naše skladové zásoby vyprodali," řekla mluvčí e-shopu Pavla Hobíková. I přes naskladnění několika tisíc dalších kusů je podle ní velká část sortimentu znovu nedostupná. Lidé mohou nyní zatím vybírat ještě ze šesti druhů dětských bobů, jejich zásoby se ale každým dnem tenčí, dodala.
Prodeje saní a bobů na internetu v lednu podle nákupního rádce Heureka.cz vyskočily na třicetinásobek proti loňskému roku. „V lednu byl na Heurece právě výraz boby tím nejvyhledávanějším, lidé hledali boby a saně dokonce více než respirátory," uvedl šéf analytiků portálu Michal Buzek. I v průběžných únorových statistikách je podle něj zatím vidět, že o boby a saně mají lidé stále zájem.
Co se týká průměrný cen tohoto zboží, jejich změny podle Buzka závisejí na konkrétních modelech a prodejích. V některých případech se tak průměrná cena zvýšila až o polovinu, u některých modelů se podle něj téměř nezměnila. „Nejoblíbenější jsou aktuálně ´klasické´ červené boby s postranními brzdami, které stojí v průměru 400 korun," doplnil.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.