Počasí dnes11 °C, zítra14 °C
Čtvrtek 28. března 2024  |  Svátek má Soňa
Bez reklam

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

SBD PS Liberec obslouží své klienty online. Klientské centrum bytového družstva je navíc nyní plně bezbariérové

PR článek

Ušetří stovky tisíc korun a spoustu času i starostí. Pro všechny je to nyní pohodlnější a rychlejší. Stavební bytové družstvo Pozemní stavby Liberec nabízí svým členům a dalším klientům možnost zapojení se do portálu Sousedé.cz. Díky portálu je správa jejich domu značně ulehčena. Mnoho uživatelů vítá změnu s nadšením, ti ostatní se mohou stále kdykoli obrátit na správce nebo zajít do klientského centra SBD PS Liberec, které je nově plně bezbariérové.

Koronavirus a s ním spojená vládní omezení a lockdowny zkomplikoval práci i SBD PS Liberec. „Byla to těžká doba, ale práce na správě domů nemůže stát ani ve chvíli, kdy je všechno zavřeno,” říká ředitel SBD PS Michal Vlach.

Bezbariérové klientské centrum

Bytové družstvo tak ani v dobách lockdownu nezahálelo. „Těsně před nástupem první vlny koronaviru jsme otevřeli nové klientské centrum. Během letošního jara jsme dokončili instalaci výtahu, takže je naše budova už plně bezbariérová a pohodlně přístupná všem," dodává Vlach.

Klientské centrum mohou lidé navštívit v prvním patře budovy na Mlýnské ulici v Liberci. Ve vyšších poschodích se nachází různá oddělení bytového družstva, realitní kancelář PS servis s.r.o., správa výtahů, projekční kancelář a nehtové studio. Ostatní prostory jsou stále k pronájmu. 

Nejvýznamnější změnou za poslední rok, která usnadní lidem komunikaci se správcem domu, byl však podle Vlacha přechod na portál Sousedé.cz. „Snažíme se držet krok s digitální dobou a hned první měsíce nám ukázaly, že šlo o správné kroky k úspoře času i peněz,” vysvětluje Vlach.

Vysoká úspěšnost doručení a ušetřené stovky tisíc korun

Výhodu zapojení do aplikace Sousedé.cz ilustruje na příkladu doručení každoročních vyúčtování. „Máme ve správě tisíce bytů a každý dopis musíme vlastníkům poslat doporučeně s tzv. doručenkou, cena za jedno psaní se tak vyšplhá na 75 korun,” říká Vlach. 

Oproti tomu poslat e-mail pomocí portálu nestojí nic. „Aplikace nám navíc pošle potvrzení, zdali si příjemce zprávu v elektronické schránce otevřel a jestli si stáhl i přílohu,” doplňuje ředitel.

Výsledek z první vlny vyúčtování je podle Vlacha velmi uspokojivý. „Dopis si elektronicky otevřelo a přílohu stáhlo necelých 90 % adresátů. Díky tomu jsme domům ušetřili téměř 170 tisíc korun, v současné chvíli došlo i na rozeslání přeplatků jednotlivým uživatelům,” dodává.

Sousedský chat i online nástěnka

Portál Sousedé.cz fungující na webovém rozhraní i jako mobilní aplikace navíc plně podporuje všechny potřeby, které vyplývají ze sousedského života. Lidé mohou komunikovat s ostatními obyvateli domu pomocí chatu, umístit žádosti či poznámky na společné nástěnky, domlouvat akce nebo si stáhnout domovní řád a další společné dokumenty. 

„Příklad: nový obyvatel domu potřebuje na jedno odpoledne volné parkovací místo před vchodem. Žádost umístí v aplikaci na online nástěnku a všem obyvatelům následně přijde výzva s žádostí na mail,” popisuje Vlach.

Díky aplikaci se také ulehčuje komunikace mezi bytovým družstvem a samotnými obyvateli. „Pokud se třeba utrhne madlo ve výtahu, někdo z obyvatel problém jednoduše vyfotí a pošle nám fotku. My už zařídíme řemeslníka i opravu,” dává konkrétní příklad.

Nový způsob komunikace neznamená omezení

Z přechodu na online správu domu jsou podle Vlacha nadšeni hlavně obyvatelé, kteří jsou na digitální technologie zvyknutí. „Někteří uživatelé si zvykají postupně. Samozřejmě jsou i uživatelé, kteří změny nechtějí a mají na to právo,” vysvětluje Vlach.

Pokud se kdokoliv rozhodne, že možnosti online portálu využívat nechce, může dále řešit domovní záležitosti standardní cestou. „V každém domě máme svého zástupce, který je svým sousedům kdykoliv k dispozici,” dodává Vlach. „Samozřejmostí je, že nás mohou klienti kontaktovat i poštou, telefonicky nebo se k nám stavit do nového bezbariérového klientského centra,” uzavírá.

Hodnocení článku je 72 %. Ohodnoť článek i Ty!

Štítky sbd ps liberec, bytové družstvo, Liberec, sousede.cz, správa domu, vlastníci, svj, dům, výtah, nástěnka

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

SBD PS Liberec obslouží své klienty online. Klientské centrum bytového družstva je navíc nyní plně bezbariérové  |  Společnost  |  Zprávy  |  Liberecká Drbna - zprávy z Liberce a Libereckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.