Po pondělním asi šestihodinovém výpadku byly produkty společnosti Facebook v pátek opět dočasně nedostupné pro uživatele z celého světa. Tentokrát problém trval asi dvě hodiny a postihl kromě hlavní platformy také Instagram, komunikační aplikaci Messenger a službu Workplace. Facebook opět jako příčinu označil chybnou změnu konfigurace, podrobnosti ale ihned nesdělil.
„Velice se omlouváme, pokud jste v posledních dvou hodinách neměli přístup k našim produktům. Víme, jak moc na nás spoléháte, abyste mohli jeden s druhým komunikovat. Problém jsme odstranili, ještě jednou děkujeme za trpělivost, kterou s námi tento týden máte," uvedla společnost na twitteru kolem 23:00 SELČ.
Podle informací na webu DownDetector.com, přes který lidé hlásí problémy webových stránek či aplikací, začal výpadek několika služeb Facebooku okolo 21:00. Některým uživatelům se nenačítal seznam vybraných příspěvků na instagramu, jiným se nedařilo posílat zprávy v aplikaci Messenger, napsala agentura Reuters.
Pro Facebook to byl druhý globální výpadek v tomto týdnu. Ten pondělní trval kolem šesti hodin a byl největším, jaký kdy monitorovací iniciativa DownDetector zaregistrovala. Zasažené platformy v součtu pravidelně využívá přes 3,5 miliardy lidí. Jejich provozovatel následně oznámil, že problém vyplynul z běžné údržby sítě, při níž inženýři vydali příkaz, který neúmyslně vyřadil všechna spojení v síti a "de facto odpojil datová centra Facebooku po celém světě".
I tentokrát společnost jako příčinu uvedla chybu při úpravě nastavení své technické infrastruktury, přičemž nový výpadek podle ní nesouvisel s tím pondělním. „Vše by teď mělo být zase v normálu," uvedl Facebook v pátek večer.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.