Skláři, kteří tvoří skleněná umělecká díla ve společnosti Preciosa Lighting v Kamenickém Šenově, vstoupili do nového období zpracování skla. Umožní jim to nová moderní studiová pec, která dostala jméno Marie.
Jde o jednu z nejmodernějších pecí umožňující minimalizovat tepelnou ztrátu a držet uvnitř více tepla a energie. Dík tomu mohou skláři ještě lépe zpracovávat sklo. Koncepce skeletové pece je postavená na moderních keramických a izolačních materiálech. Její jednoduchá konstrukce včetně skelné jímky a nízká hmotnost má mimo jiné i tu výhodu, že umožňuje snadnou přepravu na jakékoliv místo ve sklářské hale.
„Naše nová pec Marie je provozními parametry více přizpůsobena požadavkům na uměleckou sklářskou výrobu, zlepšení pracovního prostředí sklářů, zvýšení flexibility výrobního procesu a snížení provozních nákladů,“ popsala Lucie Karlová, generální ředitelka Preciosa Lighting.
Nová sklářská pec nahradí zároveň další dva sklářské agregáty, které jsou standartně nezbytné pro provozování a výrobu skla. Probíhá v ní totiž na začátku výrobního cyklu nejen temperování sklářské pánve, ale také zároveň slouží k opakovanému ohřívání skleněných výrobků při umělecké tvorbě sklářů v teplotně homogenním prostoru pece.
Preciosa Lighting v Kamenickém Šenově je známá zejména tvorbou originálních světelných instalací, které dodávají zář a lesk komerčním projektům i soukromým rezidencím po celém světě, od severní Ameriky, přes Blízký východ až po Asii. Úspěch společnosti i celá její aktivita je založena na téměř třísetleté tradici a jedinečnosti křehkého umění sklářských mistrů v Křišťálovém údolí.
Další novinkoiu ve sklárně je i nový murál, nebo-li velkoformátová malba na budově bývalé kotelny společnosti Preciosa Lighting.
„Naším cílem bylo zachytit netradiční formou to, co je pro nás v Preciosa Lighting klíčové, co ukazuje náš přístup k řemeslu, k dílům, která tvoříme. Murál Světlonošky propojuje historii, současnost i budoucnost křišťálu a výroby svítidel v Kamenickém Šenově a Křišťálovém údolí jako celku,“ vysvětlila Karlová.
Obraz Světlonošek měří na výšku 17,5 metrů a celkem pokrývá téměř 200 metru čtverečních zdí skláren. Na jeho tvorbu bylo třeba celkem 210 sprejů a dva umělci ze studia _STROY jeho tvorbou strávili 61 hodin. Díky využití moderních technologií to je jeden z nejrychleji namalovaných takto rozsáhlých murálů.
„Je to zatím náš dosavadní největší murál. Zvoleným motivem Světlonošek jsme chtěli propojit tvorbu Preciosa Lighting s krajinou a přírodou Lužických hor. Ty vystihuje velká rozmanitost zelených odstínů sprejů připomínajících lesy, z nichž každý měl svoje přesné umístění v díle," popsal Jiří Hořavka, art director studia _STROY.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.