Počasí dnes7 °C, zítra6 °C
Pondělí 25. listopadu 2024  |  Svátek má Kateřina
Bez reklam

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Nový průzkum v Libereckém kraji. Zákazníci preferují bezhotovostní platby i v nápojových automatech

PR článek

Obyvatelé Libereckého kraje běžně platí za své nákupy bezhotovostně. Nejčastěji k tomu využívají platební karty a mobilní telefony. 65 % lidí alespoň někdy nedokončí nákup, když nemají možnost zaplatit bezhotovostně, vyplývá to z aktuálního průzkumu společnosti Ipsos* pro Coca-Cola HBC a Visa.

Nemít s sebou hotovost, a přesto moct zaplatit za nákup využívá stále více lidí. Mezi zákazníky je tento způsob úhrady nákupu stále populárnější a ruku v ruce s tím stoupá i počet míst, kde je možné tímto pohodlným způsobem zaplatit. Z nejnovějšího průzkumu vyplývá, že 86 % rezidentů libereckého kraje platí bezhotovostně alespoň 1x týdně, a to zejména platební kartou (79 %). Druhým nejoblíbenějším nástrojem je mobilní telefon (57 %), který vyžívá podstatně více mužů než žen, nejméně ho využívají lidé ve věku od 54 let. Platbu pomocí QR kódu využívá 24 % a chytrými hodinkami pak platí 11 %. Možnost platit bezhotovostně je důležitější pro mladší generace, ale využívají je všechny věkové kategorie. Nejčastěji lidé platí platebními kartami a telefony. 85 % považuje platby v nákupních automatech za praktické, aktivně ji pak využívá 60 %.

Na tento trend zareagovala i společnost Coca-Cola HBC Česko a Slovensko, která provozuje nápojové automaty. Více než dvě stovky automatů proto v Libereckém kraji převedla pouze na bezhotovostní platby. „Liberecký kraj je pro nás pilotním regionem, kde toto řešení testujeme a z téměř půlroční zkušenosti můžeme potvrdit, že přechod na čistě bezhotovostní platby tak neměl žádný dopad na výši tržeb. Zákazník našeho automatu je ze skupiny, pro kterou platba kartou je zcela běžná a v ničem ho neomezuje," potvrzuje Jiří Mazura, ředitel oddělení nápojových automatů společnosti Coca-Cola HBC ČRa SR.

Z průzkumu také vyplynulo, že nejvíce využívají lidé bezhotovostní platby při nakupování v kamenných a online obchodech. Oceňují zejména rychlost a jednoduchost provedení plateb. Rychlost je důležitější pro věkovou skupinu 18-26 let oproti lidem nad 54 let. Naopak v případě, že není bezhotovostní platba k dispozici, je to pro nemalou část zákazníků důvod k tomu, že nákup neuskuteční. 65 % lidí alespoň někdy nedokončí nákup, když nemají možnost zaplatit bezhotovostně.

Pro dvě třetiny lidí nehraje roli výše útraty při výběru způsobu platby. Třetina lidí (28 %) volí bezhotovostní platby, pokud je útrata vyšší částky.

Tyto preference v placení zákazníků potvrzuje i provozovatel největší světové sítě elektronických plateb společnost Visa. „Naše nejnovější údaje odhalují rostoucí trend: 3/4 spotřebitelů dávají přednost platbě kartou i při malých transakcích do 50 korun. To představuje pro obchodníky skvělou příležitost. Pokud totiž nabídnou flexibilitu a možnost výběru platebních možností včetně digitálních plateb, mohou přilákat více zákazníků a zvýšit objem transakcí. Přechod k digitálním platbám není jen trendem, ale především silnou obchodní strategií, která slibuje oboustranné výhody pro spotřebitele i obchodníky**," řekl Petr Polák, Country Manager Visa pro Českou republiku. 


*Průzkum Ipsos, 250 respondentů z Libereckého kraje, březen 2024

**Průzkum Ipsos, 400 respondentů z České republiky, listopad 2023

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Štítky průzkum, platba, karta, nápojový automat

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Nový průzkum v Libereckém kraji. Zákazníci preferují bezhotovostní platby i v nápojových automatech  |  Společnost  |  Zprávy  |  Liberecká Drbna - zprávy z Liberce a Libereckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.