Aktuálně

Tygři v Brně bojovali, na body to ale nestačilo. Kometa vyhrála 3:1 více...

Radost pro řidiče v Liberci – Vítězná ulice je opět průjezdná více...

Zloděje na dně vypuštěné přehrady v Liberci zlákal vůz stavbařů, krádež ale zpackali více...

Obrovský úspěch absolventky liberecké univerzity: získala sklářského Oskara více...

Řidička na přechodu v Jablonci přehlédla chodkyni, těžce ji zranila více...

Tunel se po dlouhé opravě otevírá. Už příští rok ŘSD na průtahu chystá další omezení více...

Během víkendu se budou teploty držet nad nulou. Řidiče potrápí mlha více...

U Panské skály supermarket stavět nelze, ministerstvo potvrdilo zamítnutí výjimky více...

Frýdlant hledá nový vizuální styl města, nejviditelnějším prvkem bude logo

Novou vizuální identitu hledá město Frýdlant. Ve spolupráci s organizací Czechdesign na ni proto vyhlásilo jednokolovou designérskou soutěž, které se účastní čtveřice vybraných účastníků. Novou vizuální identitu, jejíž nejvýraznější a pro veřejnost nejviditelnější částí bude nové logo města, představí Frýdlant veřejnosti na přelomu října a listopadu.

Vizuální identita ale není jen nové logo města. „Jde o ucelený balíček grafických řešení různorodých komunikačních prostředků: úředních dokumentů, propagačních materiálů, Frýdlantského zpravodaje i webových stránek města. Součástí zakázky na novou vizuální identitu Frýdlantu je také manuál vizuálního stylu, který do budoucna nastaví jednotná pravidla pro grafické výstupy města,“ říká člen rady města a vedoucí kulturní komise Jan Hlávka (Místní hnutí nezávislých za harmonický rozvoj obcí a měst), který byl jedním z iniciátorů nové vizuální prezentace Frýdlantu.

Jednokolové vyzvané soutěže se účastní čtyři renomovaná grafická studia, jejichž návrhy v září posoudí odborná porota. Z širšího předvýběru byla k účasti vyzvána čtveřice soutěžících: studio Lomeno, Matouš Design Studio, studio Ondřeje Zámiše a spolupráci trojice autorů Adam Uchytil, Markéta Steinert, Martin Egrt. Každý z účastníků má za sebou bohaté portfolio, v němž nechybí oceňované realizace vizuálních stylů měst a obcí.

„Doba, v níž žijeme, je stále více vizuální. Jasně rozpoznatelná značka a promyšlená prezentace je dnes důležitá nejen pro firmy, ale i města,“ vysvětluje důvody uspořádání soutěže Jan Hlávka.

Soutěž byla zahájen v pondělí 5. srpna osobním briefingem všech soutěžících na frýdlantské radnici a procházkou po dominantách města. Účastníci měli příležitost se zeptat na podrobnosti zakázky a na vlastní kůži zažít zdejší atmosféru. Nyní je čeká 6 týdnů práce na soutěžních návrzích.

Na organizaci soutěže spolupracuje s městem Frýdlant profesní organizace Czechdesign. „Ta svým know-how pomohla nastavit pravidla soutěže, oslovit účastníky a sestavit porotu, v níž vedle zástupců města zasednou i odborníci na design. Porota soutěže vyhodnotí odevzdané návrhy ve čtvrtek 26. září, určí vítězné pořadí a dá všem soutěžícím osobní zpětnou vazbu,“ popisuje další průběh soutěže Jan Hlávka.

Výsledky soutěže a smlouvu s jejím vítězem následně projedná zastupitelstvo města. Veřejnosti bude nový vizuální styl představen na přelomu října a listopadu letošního roku.

„Byli bychom rádi, aby se s novým vizuálním stylem identifikovali především občané našeho města, kdyby nám pomohl město zatraktivnit i zviditelnit  pro jeho návštěvníky a případné budoucí obyvatele,“ uzavírá starosta Frýdlantu Dan Ramzer (ODS).

Hodnocení článku je 62 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky vizuální identita, logo, Frýdlant, soutěž, design, Czechdesign

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.