Počasí dnes15 °C, zítra14 °C
Úterý 10. září 2024  |  Svátek má Irma
Bez reklam

Frýdlant hledá nový vizuální styl města, nejviditelnějším prvkem bude logo

Novou vizuální identitu hledá město Frýdlant. Ve spolupráci s organizací Czechdesign na ni proto vyhlásilo jednokolovou designérskou soutěž, které se účastní čtveřice vybraných účastníků. Novou vizuální identitu, jejíž nejvýraznější a pro veřejnost nejviditelnější částí bude nové logo města, představí Frýdlant veřejnosti na přelomu října a listopadu.

Vizuální identita ale není jen nové logo města. „Jde o ucelený balíček grafických řešení různorodých komunikačních prostředků: úředních dokumentů, propagačních materiálů, Frýdlantského zpravodaje i webových stránek města. Součástí zakázky na novou vizuální identitu Frýdlantu je také manuál vizuálního stylu, který do budoucna nastaví jednotná pravidla pro grafické výstupy města,“ říká člen rady města a vedoucí kulturní komise Jan Hlávka (Místní hnutí nezávislých za harmonický rozvoj obcí a měst), který byl jedním z iniciátorů nové vizuální prezentace Frýdlantu.

Jednokolové vyzvané soutěže se účastní čtyři renomovaná grafická studia, jejichž návrhy v září posoudí odborná porota. Z širšího předvýběru byla k účasti vyzvána čtveřice soutěžících: studio Lomeno, Matouš Design Studio, studio Ondřeje Zámiše a spolupráci trojice autorů Adam Uchytil, Markéta Steinert, Martin Egrt. Každý z účastníků má za sebou bohaté portfolio, v němž nechybí oceňované realizace vizuálních stylů měst a obcí.

„Doba, v níž žijeme, je stále více vizuální. Jasně rozpoznatelná značka a promyšlená prezentace je dnes důležitá nejen pro firmy, ale i města,“ vysvětluje důvody uspořádání soutěže Jan Hlávka.

Soutěž byla zahájen v pondělí 5. srpna osobním briefingem všech soutěžících na frýdlantské radnici a procházkou po dominantách města. Účastníci měli příležitost se zeptat na podrobnosti zakázky a na vlastní kůži zažít zdejší atmosféru. Nyní je čeká 6 týdnů práce na soutěžních návrzích.

Na organizaci soutěže spolupracuje s městem Frýdlant profesní organizace Czechdesign. „Ta svým know-how pomohla nastavit pravidla soutěže, oslovit účastníky a sestavit porotu, v níž vedle zástupců města zasednou i odborníci na design. Porota soutěže vyhodnotí odevzdané návrhy ve čtvrtek 26. září, určí vítězné pořadí a dá všem soutěžícím osobní zpětnou vazbu,“ popisuje další průběh soutěže Jan Hlávka.

Výsledky soutěže a smlouvu s jejím vítězem následně projedná zastupitelstvo města. Veřejnosti bude nový vizuální styl představen na přelomu října a listopadu letošního roku.

„Byli bychom rádi, aby se s novým vizuálním stylem identifikovali především občané našeho města, kdyby nám pomohl město zatraktivnit i zviditelnit  pro jeho návštěvníky a případné budoucí obyvatele,“ uzavírá starosta Frýdlantu Dan Ramzer (ODS).

Hodnocení článku je 62 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Martina Petrášková

Štítky vizuální identita, logo, Frýdlant, soutěž, design, Czechdesign

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Frýdlant hledá nový vizuální styl města, nejviditelnějším prvkem bude logo  |  Společnost  |  Zprávy  |  Liberecká Drbna - zprávy z Liberce a Libereckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.