Novou vizuální identitu hledá město Frýdlant. Ve spolupráci s organizací Czechdesign na ni proto vyhlásilo jednokolovou designérskou soutěž, které se účastní čtveřice vybraných účastníků. Novou vizuální identitu, jejíž nejvýraznější a pro veřejnost nejviditelnější částí bude nové logo města, představí Frýdlant veřejnosti na přelomu října a listopadu.
Vizuální identita ale není jen nové logo města. „Jde o ucelený balíček grafických řešení různorodých komunikačních prostředků: úředních dokumentů, propagačních materiálů, Frýdlantského zpravodaje i webových stránek města. Součástí zakázky na novou vizuální identitu Frýdlantu je také manuál vizuálního stylu, který do budoucna nastaví jednotná pravidla pro grafické výstupy města,“ říká člen rady města a vedoucí kulturní komise Jan Hlávka (Místní hnutí nezávislých za harmonický rozvoj obcí a měst), který byl jedním z iniciátorů nové vizuální prezentace Frýdlantu.
Jednokolové vyzvané soutěže se účastní čtyři renomovaná grafická studia, jejichž návrhy v září posoudí odborná porota. Z širšího předvýběru byla k účasti vyzvána čtveřice soutěžících: studio Lomeno, Matouš Design Studio, studio Ondřeje Zámiše a spolupráci trojice autorů Adam Uchytil, Markéta Steinert, Martin Egrt. Každý z účastníků má za sebou bohaté portfolio, v němž nechybí oceňované realizace vizuálních stylů měst a obcí.
„Doba, v níž žijeme, je stále více vizuální. Jasně rozpoznatelná značka a promyšlená prezentace je dnes důležitá nejen pro firmy, ale i města,“ vysvětluje důvody uspořádání soutěže Jan Hlávka.
Soutěž byla zahájen v pondělí 5. srpna osobním briefingem všech soutěžících na frýdlantské radnici a procházkou po dominantách města. Účastníci měli příležitost se zeptat na podrobnosti zakázky a na vlastní kůži zažít zdejší atmosféru. Nyní je čeká 6 týdnů práce na soutěžních návrzích.
Na organizaci soutěže spolupracuje s městem Frýdlant profesní organizace Czechdesign. „Ta svým know-how pomohla nastavit pravidla soutěže, oslovit účastníky a sestavit porotu, v níž vedle zástupců města zasednou i odborníci na design. Porota soutěže vyhodnotí odevzdané návrhy ve čtvrtek 26. září, určí vítězné pořadí a dá všem soutěžícím osobní zpětnou vazbu,“ popisuje další průběh soutěže Jan Hlávka.
Výsledky soutěže a smlouvu s jejím vítězem následně projedná zastupitelstvo města. Veřejnosti bude nový vizuální styl představen na přelomu října a listopadu letošního roku.
„Byli bychom rádi, aby se s novým vizuálním stylem identifikovali především občané našeho města, kdyby nám pomohl město zatraktivnit i zviditelnit pro jeho návštěvníky a případné budoucí obyvatele,“ uzavírá starosta Frýdlantu Dan Ramzer (ODS).
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.