Pondělí, 30. září 2024, 20:10
Z načerpaného know-how si vydestilujte deset bodů a vrhněte se zodpovědně na tři, které vám přinesou největší efekt – taková byla finální rada spíkrů, kteří se v polovině září sešli na pódiu prvního ročníku konference Marketing Masters v Liberci. Přilákala přes 160 účastníků a stala se tak největší marketingovou akcí na severu Čech v historii.
Konferenci otevřel Pavel Cahlík ze společnosti jsemnaznacky.cz. Představil pravdy a omyly brandbuildingu v Česku. S publikem otevřeně sdílel více či méně bizarní názory na firemní marketing, se kterými se za dobu svého působení v oboru setkal. „Všimli jste si, že marketingové funnely připomínají vyobrazení Dantova pekla?“ prohodil v nadsázce, když se dotkl tématu oblíbených nástrojů. Podle Cahlíka musí být obsah autentický, konzistentní, rozlišitelný, zapamatovatelný a efektivní.
Na jeho myšlenky navázali Tomáš Cibor z Boomerang Communication a Martin Brablec z Obsahové agentury. Značka by se podle Cibora měla snažit stát „vydavatelským domem“, pokud chce, aby jí zákazníci lépe rozuměli. Jak to udělat poutavě, demonstroval na případových studiích České spořitelny, Radegastu a dalších.
Brablec navázal případovkou malého brněnského fitness centra. Zacílil tak na posluchače, kteří nevládnou velkými týmy ani astronomickými rozpočty. Nadchl je natolik, že mu po konferenci prostřednictvím sítě LinkedIn vzkázali, ať „majitel fitka očekává nával nových zákazníků ze severu Čech“.
Nahlédnout do zákulisí velkých agenturních projektů dal na začátku bloku komunikace Petr Juráň z agentury Cheil Czech. Přiblížil vznik i mechaniku kampaně pro banku UniCredit založené na licenci k populárním postavičkám Mimoňů.
Lukáš Vinš pak představil zákulisí tvorby videomakerů. Upřímně a bez příkras popsal, jak vznikají reklamní spoty, videoklipy i krátká videa, poradil, jak se vyznat v technikáliích, cenových relacích i jak lépe řídit vztah klient – kreativec.
Oficiální část Marketing Masters zakončil Robert Le Veneur rozborem internetových trendů, konkrétně v zákaznickém chování. Podle Le Veneura směřujeme od vyhledávání na Google k dotazování se ChatuGPT a jemu podobným jazykovým modelům. „Čeká Google osud Nokie?“ padlo sugestivně na závěr. Odpovědí bylo pokrčení ramen a strohé konstatování, že „existuje pěkná řádka globálních firem založených v minulém století, po kterých dnes není ani vidu, ani slechu“.
Konferenci Marketing Masters uspořádala Agentura regionálního rozvoje a Liberecký kraj s mediální podporou marketingové agentury Parliamo. „Skvělá zpětná vazba i poptávka účastníků po dalším ročníku je pro nás hozenou rukavicí, kterou mile rádi zvedneme,” uzavřel Jiří Ulvr, radní Libereckého kraje pro resort hospodářského a regionálního rozvoje, evropských projektů, územního plánování a rozvoje venkova.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.