Počasí dnes-4 °C, zítra-5,5 °C
Pátek 14. února 2025  |  Svátek má Valentýn
Bez reklam

Aktuálně

Pacientů s chřipkou a respiračními nemocemi v Libereckém kraji opět přibylo více...

Aplikace pomáhající mužům budovat vztah je z Liberce. Potřebujeme pokyny, co dělat, říká autor Jakub Forman více...

Nejlepší podmínky k životu v ČR jsou podle Indexu prosperity regionů v Turnově více...

Nezaměstnanost v Libereckém kraji v lednu stoupla o 0,3 bodu na 4,8 více...

Spolu v Libereckém kraji je připraveno na postu hejtmana podpořit Martina Půtu více...

Nejstarší městská botanická zahrada, ta liberecká, má novou vizuální identitu a nové logo

Autoři | Foto Sudetype

Novou vizuální identitu, jejíž součástí je také nové logo, má botanická zahrada v Liberci. Čtvrtstoletí staré logo, které pracovalo s grafickým znázorněním bromélie, nahrazuje moderně pojaté logo tvořené písmenem B, do kterého designéři grafického studia Sudetype motivem rotace propsali organické tvary rostlin v těžko postřehnutelném pohybu v podobě jejich kroucení a růstu.

Ucelená nová vizuální identita liberecké botanické zahrady vznikla ve spolupráci grafického studia Sudetype a Mjölk architekti. Identita vzešla z designérské soutěže pořádané organizací Czechdesign a má oslovit nové cílové skupiny a pomoci zatraktivnit image zahrady. Inspirací pro vznik nového konceptu vizuální prezentace Botanické zahrady Liberec bylo jedinečné tvarosloví flóry.

„Rostlinstvo je pro nás fascinující říší roztodivných tvarů a barev v neustálém, byť někdy těžko postřehnutelném pohybu. Tento pohyb či růst je ale zachycen v samotných organických tvarech rostlin — např. v podobě kroucení. A právě tuto ‚stopu růstu‘ přenášíme ve zjednodušené grafické podobě rotace i do vizuálního stylu Botanické zahrady Liberec,“ komentuje návrh Jiří Toman ze studia Sudetype.

Samotné logo tvoří písmeno B, do kterého designéři motivem rotace propsali ideový základ identity.

Základní barevnost vizuálního stylu je dána kombinací dvou odstínů zelené, resp. tyrkysové barvy – ty byly zvoleny tak, aby vhodně doplňovaly barevnost samotných pavilonů v unikátním skleníkovém areálu. Dvojice základních barev je pak doplněna o sadu výraznějších doplňkových.

Autoři ve vizuálním stylu pracují s kombinací vlastního písma, geometrického grotesku Bezirk a současné nadpisové antikvy Concrette od české písmolijny Displaay.

Díky spolupráci s architektonickým studiem Mjölk se vizuální identita propisuje také do konceptu navigačního systému a mobiliáře, který předznamenává i plánované změny v areálu zahrady.

S ohledem na významnou vzdělávací funkci zahrady, spadající do činnosti centra Edulis, byla navržena také podoba edukačních materiálů a maskota v podobě kaktusu se stejným jménem. „Veškeré materiály určené nejmladší věkové kategorii doporučujeme koncipovat vždy tak, aby mohl kaktusák Edulis mladé návštěvníky provázet, vzdělávat, ale též bavit — volíme proto odlehčený komunikační tón, přiměřený věku recipientů. Primárním cílem by zde mělo být vytvoření pozitivního vztahu k rostlinné říši a botanické zahradě jako příjemnému a inspirativnímu místu,“ komentuje Jiří Toman.

Právě i se záměrem zatraktivnit zahradu pro mladší cílové skupiny a oživit její image vyhlásilo její vedení ve spolupráci s organizací Czechdesign designérskou soutěž na tvorbu vizuální identity.

Dosud instituce pracovala pouze s logem založeným na grafickém znázornění bromélie, která objímá latinský název botanické zahrady. Logo je špatně čitelné a chyběl mu rozpracovaný systém vizuální prezentace.

„Naše logo přestalo vyhovovat současným standardům, zejména v digitálním prostředí. Tento problém se projevoval například na upomínkových předmětech a celkovém dojmu zahrady. Naším cílem tak bylo vytvořit novou, moderní a mladistvou vizuální identitu,“ podotkl Václav Lenk, ředitel Botanické zahrady Liberec.

Botanická zahrada, jejíž historie sahá do roku 1876, se profilovala jako klidné místo pro milovníky přírody a vzdělávání. Cílem soutěže tak bylo najít koncept vizuální prezentace, která přispěje k posunu vnímání zahrady od tradiční sbírky rostlin k modernímu interaktivnímu a dynamicky se rozvíjejícímu centru.

Návrh od studia Sudetype dle poroty soutěže vyniká výrazným ideovým konceptem růstu, jenž se promítá do celé vizuální identity. „Porota ocenila též silné asociace s institucí, zapamatovatelný základ značky a kreativní prvky, jako je maskot Edulis. Zaujalo také profesionální zpracování loga, animace růstu a navigačního systému, vytvořeného ve spolupráci s architekty. Veškeré prvky vizuálního stylu, jakými jsou barevnost, písma či sada piktogramů, odrážejí pečlivost, s jakou autoři k návrhu přistoupili, přičemž se zde nabízí i možnost variací motivu listu dle konkrétních rostlin. Celkově jde o promyšlený, komplexní přístup s důrazem na estetiku, funkčnost a dlouhodobou perspektivu,“ podotýká Jarmila Řehořková z Czechdesignu.

„Návrh prezentuje botanickou zahradu 21. století, má přesah do architektury a je dlouhodobě perspektivní,“ popisuje Jana Vinšová, ředitelka organizace Czechdesign.

Nová vizuální identita se postupně propíše jak do digitálních a tištěných propagačních materiálů, tak do plánovaného architektonického návrhu vstupu do zahrady.

Hodnocení článku je 52 %. Ohodnoť článek i Ty!

Štítky logo, vizuální identita, botanická zahrada, Liberec, Sudetype, Mjölk

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Nejstarší městská botanická zahrada, ta liberecká, má novou vizuální identitu a nové logo  |  Společnost  |  Zprávy  |  Liberecká Drbna - zprávy z Liberce a Libereckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.