středa 1. dubna 2020 Hugo

Denso letos zahájí provoz v nové přístavbě, plocha závodu se zvětší o 8400 metrů čtverečných

Taky se k vám dostala informace, že by Denso mělo opustit Liberec? Podle prezidenta společnosti Karla Balatky se tahle spekulace nezakládá na pravdě, alespoň to oznámil na schůzce s primátorem Tiborem Batthyánym. Společnost má zakázky na několik let dopředu a strategické plány až do roku 2025. V letošním roce navíc společnost zahájí provoz v nové přístavbě, která rozšíří plochu obřího závodu o dalších 8400 metrů čtverečných. Opuštění Liberce by tak bylo pro firmu, která zaměstnává 2400 lidí, nelogické.

Už dnes se u fabriky vystřídá denně na šest desítek kamionů a rozšíření areálu přinese další zátěž. Na schůzce se proto probírala také možnost nového připojení průmyslové zóny k průtahu Libercem. "Potřeba nové silnice pro kamiony se samozřejmě netýká jen nás, ale celé průmyslové zóny," poznamenal Karel Balatka.

S výstavbou nového připojení areálu souhlasí i primátor města. Ten přislíbil, že podpoří jednu z variant, kudy silnici vést. „Je pravdou, že město má vůči Densu a dalším firmám v průmyslové zóně dluh z minulosti co se týče infrastruktury a teď už je skutečně nejvyšší čas s tím něco udělat," konstatoval primátor Tibor Batthyány a připomněl, že v příštím roce by měl být dokončený nový územní plán.

Liberecké Denso Manufacturing je největším zaměstnavatelem v průmyslové zóně Liberec Jih. V současné době má téměř 2400 zaměstnanců. Výroba podniku stále roste, proto zaměstnává i stovky cizinců. Poláci dnes tvoří pětinu zaměstnanců firmy, v Densu ale pracují i Slováci nebo třeba Rumuni. Cizinci tvoří podle Hepa 38 procent pracovníků. Velká část jich je zaměstnána prostřednictvím personálních agentur.

 Denso Manufacturing je součástí japonské skupiny Denso, která do vybudování libereckého závodu investovala více než tři miliardy korun. Výrobu v Liberci zahájila na podzim 2003, od září 2007 má i vlastní vývojové centrum. Specializuje se na výrobu klimatizačních jednotek pro automobily, chladičů a ventilátorů k nim. Největšími odběrateli jsou automobilky skupiny Volkswagen, BMW, Suzuki nebo kolínská automobilka TPCA, ale také Lamborghini nebo třeba Bentley.

Foto Denso

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.