„Hoří dopravní podnik, nebo co se děje?“ a taky „Drbno, víš že na dopravním podniku chytla tramvaj?“ Takhle zněla většina zpráv, které přišly ve středu dopoledne do redakční pošty. Z haly dopravního podniku dnes skutečně stoupal dým, šlo však o součást společného cvičení hasičů a zaměstnanců dopravního podniku. Hustý kouř měl naštěstí na svědomí dýmostroj, díky kterému vypadal celý zásah autenticky.
Námět cvičení byl jasný. V jedné z hal vozovny v Mrštíkově ulici vypukl požár. Příčinou požáru byla technická závada na jedné z odstavených tramvají. Začínající požár se snažili likvidovat dva zaměstnanci pomocí ručních hasicích přístrojů, ale oheň nedostali pod kontrolu a navíc v hale zůstali uvězněni. Hasiče tak čekal nelehký úkol, a to vyhledat je v zakouřené hale, zlikvidovat požár a ještě vyvézt z haly dalších sedm tramvajových vozů.
„Z naší strany šlo určitě o netradiční zásah v atypickém prostředí, kde jsou kolejová vozidla s přívodem elektřiny. Cílem cvičení bylo seznámení s problematikou požárů tramvajových vozů a manipulace s nimi pomocí různých technik,“ řekl velitel liberecké stanice Jaromír Mottl.
Není to první cvičení, co v areálu dopravního podniku v Liberci proběhlo. Například v roce 2012 si liberečtí profesionální a drážní hasiči vyzkoušeli vyprošťování osoby zaklíněné pod tramvají. „Tramvajové vozy váží bez cestujících podle jejich typu od 16 až 21 tun, nácvik bezpečných vyprošťovacích postupů byl tehdy velmi tvrdou zkouškou," popsala mluvčí dopravního podniku Martina Poršová. Dvě desítky hasičů si před třemi lety vyzkoušely hned tři varianty vyproštění.
Nacvičení různých krizových situací hasičům usnadňuje práci při skutečných zásazích „Snažíme se hasičům vycházet maximálně vstříc při plánování cvičení. Téma je vždy navrženo hasičským záchranným sborem,“ řekl ředitel Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou Luboš Wejnar.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.