Liberecká radnice se začala znovu zabývat myšlenkou využít letiště pro civilní dopravu. Přínosem by to mohlo být nejen pro průmyslovou zónu v sousedství, ale třeba i turistiku.
V minulých deseti letech se objevilo několik potenciálních investorů, kteří měli zájem liberecké letiště odkoupit nebo provozovat. Žádný z projektů se ale nepodařilo realizovat. Tentokrát chce radnice spojit síly s provozovateli a majiteli dalších regionálních letišť. Uspořádala proto pro ně nedávno workshop. Člen představenstva Letiskové spoločnosti Žilina Antonín Kazda podpořil Liberec v názoru, že pro oblasti, kde jsou průmyslové zóny, je důležitý provoz regionálního letiště. "Profesor Kazda jasně dokladoval přínos leteckého spojení v návaznosti na zmíněný průmysl, zaměstnanost a turistické možnosti," řekl náměstek primátora pro technickou správu majetku města Tomáš Kysela (ANO).
Letiště v Liberci nemá pevnou přistávací dráhu, jen travnatou, na níž mohou přistát jen malá letadla. Letiště potřebuje také rozšířit zázemí. Podobně je na tom podle Kysely regionální letiště v Ústí nad Labem. "Setkání ukázalo na nutnost spolupráce letišť. Když se spojíme, tak budeme mít širší možnosti získání finančních prostředků pro rozvoj," uvedl Kysela. Jen vybudování pevné přistávací dráhy v Liberci by podle odhadů přišlo na 200 až 300 milionů korun.
Letiště v Liberci funguje jako mezinárodní, ale neveřejné. Letadla ze zahraničí se musejí ohlásit 24 hodin předem. Kvůli hluku a neosvětlené ploše mohou v Liberci přistávat letadla jen ve dne. Letiště převážně využívají zájmové kluby a základnu tam má i vrtulník záchranné služby. Na letišti je aeroklub, parašutistický klub, hodně ho využívají soukromí piloti, kteří mají ultralehká letadla.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.