Všechno zlé je pro něco dobré. To si mohou říkat v Technickém muzeu, kde se radují z nového exponátu. Už za týden totiž do Liberce dorazí akumulační parní lokomotiva typu FLC. Ta byla dosud v Muzeu energetiky v nedaleké Hirschfeldě, jenže muzeum letos končí a zbavuje se exponátů.
„Bude to pro nás zcela mimořádná událost,“ říká Jiří Němeček, předseda spolku Technické muzeum Liberec. „A to nejen proto, že půjde o náš absolutně nejtěžší exponát, ale hlavně proto, že zatímco většinu exponátů máme zapůjčených, tento bude opravdu jen a jen náš."
Lokomotivu přitom liberecké muzeum získalo zdarma. „Pro spolupracovníky muzea v Hirschfelde bylo důležité, aby se tento exponát dostal do jiného muzea a byl tak nadále přístupný veřejnosti,“ vysvětlil Němeček.
Jak se třicetitunová lokomotiva do Liberce dostane? Pojede po silnici. „Parní lokomotivy opravdu nevozíme každý den, a tak i pro nás to bude malý svátek. Žádná dopravní omezení nebudou potřeba, vzdálenost také není nijak velká a z lokomotivy už jsme demontovali například nárazníky, aby se bezpečně vešla na podvalník,“ upřesňuje Jiří Voháňka z firmy KNAP INDUSTRIETECHNIK, která převoz zajišťuje.
Do jara pak bude lokomotiva k vidění vedle bývalé restaurace Casino, pak by mělo dojít k úpravám nádvoří muzea a přesunutí lokomotivy na nové místo.
Akumulační lokomotiva FLC typu „Meiningen“ je zvláštní tím, že nemá své vlastní topeniště. Jezdila vždy jen v areálech takových podniků, kde byl zdroj páry. Ta se do lokomotivy vždy pod tlakem napustila a stroj pak mohl urazit krátkou vzdálenost. Lokomotiva se vyráběla až do 80. let minulého století.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.