Aktuálně

V Pihelu boural mladík s čerstvým řidičákem. Bilance: 8 zraněných, 2 těžce více...

Naivní divadlo uvede v sobotu novou inscenaci Vánoce aneb Příběh narození více...

Liberecký kraj letos Ještěd koupit nestihne více...

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Magna žije s Vámi! Grantový program pro „obyčejné“ projekty přispěje padesáti tisíci korun

PR článek

Foto OSKOVO

Padesát tisíc korun může od Magny Bohemia Liberec získat projekt v rámci Libereckého kraje, který vzejde, jak se říká, odspodu. Přihlásit se můžou například maminky, které chtějí nové dětské hřiště na sídlišti, ale dosud po něm marně volaly. Jednoduchou přihlášku mohou podat třeba i turisté, jimž není lhostejná zchátralá hrobka, kterou objevili při svých toulkách po kraji. Hlásit se zkrátka může každý, kdo má pocit, že může být svým projektem prospěšný určité komunitě.

Uzávěrka žádostí je 5. prosince 2016. Více informací na www.magnabohemia.cz.

Magna Bohemia (bývalý Plastimat) vyhlásila grantový program v rámci letošních oslav sedmdesátých narozenin, o čemž jsou zaměstnanci, média a veřejnost pravidelně informováni. Připomeňme, že firma patří k významným regionálním zaměstnavatelům, práci dává téměř dvěma tisícům lidí. V současné době už se soustředí výhradně na automobilový průmysl. Do roku 1989 vyráběla výhradně plastové výrobky do domácnosti.

Přerod firmy nebyl vůbec snadný. Nemalou zásluhu na tom, že podnik neskončil v zapomnění, jako desítky dalších firem po celé ČR, je potřeba přičíst generálnímu řediteli Pavlu Neumanovi.

Než se Plastimat přetransformoval v Magna Bohemia, prošel rukama několika firem, jež postupně krachovaly, končily v insolvenci. Současný ředitel Magna Bohemia Pavel Neuman už tehdy v podniku pracoval a vzpomíná, jak v roce 1989 dala veškerá nástrojařská elita výpověď. Sto čtyřicet lidí chtělo odejít, aniž by pořádně tušili proč. „Bylo mi třicet tři let, ve funkci generálního ředitele jsem byl teprve pár týdnů a říkal jsem si, co já mám dělat?! S každým jsem chtěl osobně mluvit. Nakonec odešli nástrojaři dva. Ti, kteří to celé vlastně zorganizovali. Ostatní tvrdili, že je to donutili podepsat.“

V té době začal Pavel Neuman chystat privatizační projekt. „Učili jsme se za pochodu. Chtěli jsme to mít rychle za sebou, protože tenkrát se jednalo, že Renault nebo VW koupí Škodovku a pokud tady bude jasný vlastník, tak to je základ k tomu, aby firma získala zakázky. Byli jsme pátá firma u nás, která privatizační projekt dokázala přichystat. Schvalovala nás vláda, která také tápala. Rok poté už to bylo daleko komplikovanější. Měli jsme tedy vlastníka Eurotec a dostali jsme zakázku na nárazníky, dveřní výplně a přístrojovou desku. To byl rozhodující moment pro přechod pouze k automobilovému průmyslu,“ uzavřel.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky projekt, Liberec, Liberecký kraj, Volkswagen, Renault, ŠKODA AUTO a.s., Česko

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.