čtvrtek 14. listopadu 2019 Sáva

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Magna žije s Vámi! Grantový program pro „obyčejné“ projekty přispěje padesáti tisíci korun

Padesát tisíc korun může od Magny Bohemia Liberec získat projekt v rámci Libereckého kraje, který vzejde, jak se říká, odspodu. Přihlásit se můžou například maminky, které chtějí nové dětské hřiště na sídlišti, ale dosud po něm marně volaly. Jednoduchou přihlášku mohou podat třeba i turisté, jimž není lhostejná zchátralá hrobka, kterou objevili při svých toulkách po kraji. Hlásit se zkrátka může každý, kdo má pocit, že může být svým projektem prospěšný určité komunitě.

Uzávěrka žádostí je 5. prosince 2016. Více informací na www.magnabohemia.cz.

Magna Bohemia (bývalý Plastimat) vyhlásila grantový program v rámci letošních oslav sedmdesátých narozenin, o čemž jsou zaměstnanci, média a veřejnost pravidelně informováni. Připomeňme, že firma patří k významným regionálním zaměstnavatelům, práci dává téměř dvěma tisícům lidí. V současné době už se soustředí výhradně na automobilový průmysl. Do roku 1989 vyráběla výhradně plastové výrobky do domácnosti.

Přerod firmy nebyl vůbec snadný. Nemalou zásluhu na tom, že podnik neskončil v zapomnění, jako desítky dalších firem po celé ČR, je potřeba přičíst generálnímu řediteli Pavlu Neumanovi.

Než se Plastimat přetransformoval v Magna Bohemia, prošel rukama několika firem, jež postupně krachovaly, končily v insolvenci. Současný ředitel Magna Bohemia Pavel Neuman už tehdy v podniku pracoval a vzpomíná, jak v roce 1989 dala veškerá nástrojařská elita výpověď. Sto čtyřicet lidí chtělo odejít, aniž by pořádně tušili proč. „Bylo mi třicet tři let, ve funkci generálního ředitele jsem byl teprve pár týdnů a říkal jsem si, co já mám dělat?! S každým jsem chtěl osobně mluvit. Nakonec odešli nástrojaři dva. Ti, kteří to celé vlastně zorganizovali. Ostatní tvrdili, že je to donutili podepsat.“

V té době začal Pavel Neuman chystat privatizační projekt. „Učili jsme se za pochodu. Chtěli jsme to mít rychle za sebou, protože tenkrát se jednalo, že Renault nebo VW koupí Škodovku a pokud tady bude jasný vlastník, tak to je základ k tomu, aby firma získala zakázky. Byli jsme pátá firma u nás, která privatizační projekt dokázala přichystat. Schvalovala nás vláda, která také tápala. Rok poté už to bylo daleko komplikovanější. Měli jsme tedy vlastníka Eurotec a dostali jsme zakázku na nárazníky, dveřní výplně a přístrojovou desku. To byl rozhodující moment pro přechod pouze k automobilovému průmyslu,“ uzavřel.

PR text | Foto OSKOVO

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.