Přesně 2208 studentů středních škol v Libereckém kraji má za sebou zkoušku dospělosti. Ke konání maturitní zkoušky se na pěti desítkách škol přihlásilo dohromady 2512 studentů. Zatímco výsledky didaktického testu z českého jazyka jsou mírně horší než před rokem, naopak v matematice se studenti zlepšili.
Společná část maturitní zkoušky se skládala ze dvou povinných zkoušek, a to z předmětu český jazyk a literatura a z cizího jazyka nebo matematiky.
Výsledky didaktického testu z českého jazyka a literatury jsou v Libereckém kraji oproti loňskému roku mírně zhoršené. Test zvládlo 89,9 procenta žáků, tedy o necelá tři procenta méně než před rokem. Právě v didaktickém testu z českého jazyka a literatury se studentům rok od roku méně daří. Úspěšnost totiž byla i v loňském roce menší než v roce 2015.
Nejúspěšnější byli studenti v cizích jazycích. „Výsledky didaktických testů z cizích jazyků jsou od roku 2015 na přibližně stejné úrovni. V Libereckém kraji uspělo 93,5 procenta žáků z anglického jazyka a 93 procent z německého jazyka. Oproti loňskému roku uspělo o 11,6 procentních bodů více žáků z německého jazyka,“ popsal náměstek hejtmana pro školství Petr Tulpa (SLK).
K mírnému zvýšení úspěšnosti žáků došlo u didaktického testu z matematiky na 75,3 procenta. V loňském roce nedosahovala úspěšnost ani 70 procent. „Přesto matematika zůstává nejméně úspěšným předmětem u maturitních zkoušek konaných žáky středních škol. Matematiku si v Libereckém kraji jako druhou povinnou zkoušku zvolila pětina maturantů, zatímco v celé republice to učinila čtvrtina žáků,“ shrnula mluvčí Libereckého kraje Markéta Dědková.
Výsledky z Libereckého kraje víceméně kopírují celorepublikovou statistiku. V didaktických testech z českého jazyka a literatury se studenti zhoršili o něco málo přes procento na úspěšnost 90,3 procenta. Naopak u didaktického testu z matematiky došlo k jejich zlepšení z loňských
76,8 procenta na letošních 78,3 procenta.
V minulých letech známkovali slohy učitelé na školách, tento způsob hodnocení je ale podle ministerstva méně objektivní. Letos se proto slohy opět hodnotili centrálně. Česká středoškolská unie ale tvrdí, že maturanti dostali trojky a čtyřky i za jinak jedničkové práce. Se stejným problémem se přitom Cermat, který maturity organizuje, potýkal i při centrálním hodnocení před třemi lety. Studenti se tehdy proti chybám v centrálně opravovaných pracích odvolávali a některé případy končily i u soudu.
Podrobné výsledky maturitních zkoušek v jarním zkušebním období 2017 budou ukončeny až po proběhnutí přezkumných řízení, kdy jednotlivé kraje obdrží tzv. krajské zprávy s výsledky za celé jarní zkušební období maturitní zkoušky v roce 2017.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.