Jak z ničeho během pár měsíců vybudovat konkurenceschopnou formuli, která se účastní závodů? O tom mohou vyprávět studenti liberecké strojní fakulty. Jejich Eliška vznikla teprve v tomto roce, už má ale za sebou dva závody a celý tým se neustále zlepšuje.
Závodní křest absolvoval studentský tým koncem července v Itálii. Minulý víkend se pak Eliška představila na domácí půdě na okruhu v Mostě.
„Po zkušenostech z Itálie, kde nás komisaři při technické přejímce dvakrát vraceli do depa, už byl náš tým mnohem připravenější. Technickou kontrolou jsme prošli v Mostě napoprvé,“ řekl Roman Rybáček, šéfkonstruktér studentského týmu.
A i když v Mostě dojela dvacetikilometrový závod Eliška na třicátém místě, i tak jde o úspěch. Polovina strojů ani nedojela do cíle.
A první závodní sezóna je pro celý tým hlavně o sbírání zkušeností. „Chceme je zúročit v příští sezóně, kdy by měl na fakultě vzniknout nový závodní vůz. Potřebujeme do další sezóny snížit váhu monopostu, naopak velmi se osvědčil motor i podvozek. Pevně věřím, že pokud nás nadále bude fakulta strojní podporovat tak jako v letošní sezóně, brzy se zařadíme mezi nejlepší týmy,“ shrnul Rybáček.
On sám už v další sezóně šéfkonstruktérem už nebude, protože letos v červnu úspěšně absolvoval magisterské studium na fakultě strojní. Pokud by mu vyšel doktorát na mateřské fakultě, nemůže podle pravidel soutěže Formula Student být členem konstruktérského týmu, ale rád by zůstal u projektu alespoň jako poradce.
Monopost Eliška závodí v tomto týdnu ještě na okruhu v Písku, to je pro tuto sezónu třetí a poslední závod formule z dílny fakulty strojní Technické univerzity v Liberci.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.