Řidiči záchranné služby z celého Libereckého kraje si v tomto týdnu v bývalém vojenském prostoru Ralsko zkoušejí, co vše jejich vozy umí. Tato akce se koná potřetí, v minulosti získané zkušenosti záchranná služba využila například při zásahu na Ještědu po pádu kabinové lanovky. Posádka loni na konci října se sanitou vyjela po sjezdovce pod lany.
„Říkali nám, že kdyby to školení tady neprobíhalo, tak by to nikdy takto nevyjeli a museli by jít pěšky s vybavením," řekl vedoucí dopravy Zdravotnické záchranné služby Libereckého kraje Aleš Smetana.
Záchranná služba v kraji využívá vozy značky mercedes a Škoda Kodiaq. „Všechno to jsou, dá se říci, skoro terénní vozy, všechny čtyři krát čtyři, takže chceme řidičům ukázat, co ty vozí umí, jakou mají dostupnost a samozřejmě využití všech možných elektronických součástí toho vozu," uvedl mluvčí krajské záchranné služby Michael Georgiev.
Třeba při sjíždění prudkého kopce se podle mluvčího používá takzvaná želvička. „Na kterou si to přepnete a vozidlo s vámi pomalu kontrolovanou jízdou sjede dolů. Samozřejmě je těžké si to někde zkoušet při ostrém výjezdu nebo pokud máte vzadu pacienta. To si opravdu nikdo z řidičů profesionálů zkoušet nebude, proto jsme tady," dodal.
Řidiči se také seznamují s novinkami v dopravních předpisech, které se týkají vozů s právem přednostní jízdy a osvěžují si manipulaci s transportní technikou nových vozidel ZZS LK.
Liberecký kraj se vyznačuje hodně členitým terénem, jsou tu Lužické hory, Jizerské hory a Krkonoše a časté jsou i výjezdy do odlehlejších míst. Podle lektora záchranné služby Martina Šmída si i proto řidiči zkoušejí limity jízdy vozidla v terénu, aby věděli, co si s ním mohou dovolit. „Klade se důraz na to, že když už někam vyjedou, tak aby také odtamtud odjeli," dodal.
Školení v Ralsku absolvuje v průběhu tohoto týdne všech zhruba 150 řidičů záchranné služby v kraji a 20 referentů, kteří využívají služební vozy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.