Lázeňské resorty se v poslední době proměňují, oproti před covidové době mění nabídku a reagují tak na zájem hostů. Přibývá totiž těch mladších, kteří přijíždí na kratší pobyty v akci anebo prodloužené víkendy.
Dříve byly lázně dominantou hostů starších 65 let, v současnosti přibývá hostů nad 40 let a výjimkou nejsou ani mladé rodiny s dětmi. To potvrzují i letošní zkušenosti ve Spa Resortu Libverda v Lázních Libverda na Liberecku.
„Stále u nás převažuje česká klientela. Pojištěnci jezdí v průměru na 25 nocí, samoplátci nejčastěji na 5 nocí. Trendem jsou rezervace na poslední chvíli, hlavně pro kratší pobyty na 2-3 noci. Nezřídka se stává, že hosté rezervují pár dní před příjezdem nebo dokonce stejný den, který přijedou. Abychom snížili obavy hostů, že se něco stane, nebudou moct přijet a přijdou o peníze, nabízíme pojištění storna pobytu,“ řekla obchodní a marketingová ředitelka Spa Resortu Libverda Eva Olšová.
V tomto roce do Libverdy přijelo o něco méně hostů než v minulost. Jednoznačně ale měli zájem zejména o kratší, víkendové pobyty. Největší zájem byl tradičně v červenci, srpnu a září. Léto tvoří třetinu celkové roční návštěvnosti.
„Na prodloužený víkend do Lázní Libverda jsme si zajely s kolegyněmi z práce po skončení školního roku a bylo to báječné. Určitě se tam vypravíme znova. Využily jsme wellnes nabídku i výlety do okolí," popsala učitelka Dana Týlová.
„Prozatím máme rezervace od necelých 10 000 hostů na celý rok, jde o pojištěnce i samoplátce dohromady. Zaznamenáváme větší množství mladších osob, které nás navštěvují. Věková omezení nemáme, hosté mohou přijet s malým miminkem i puberťákem,“ dodala Olšová.
Nejméně vytížené jsou lázně od ledna do března a mezi svátky v prosinci, tedy 26.-30.12. Kromě období svátků jsou ceny v zimních měsících mimosezónní tedy v řádu o 10 % levnější. Pro hosty je v tomto období mnohem snazší dostat se na veškeré procedury i zaplněnost bazénů, vířivek a saun je mnohem nižší.
V Lázních Libverda se snaží přizpůsobit i programovou nabídku klientům, a tak například obohatili doprovodný program o koncerty, taneční večery, výtvarné kurzy, lekce jógy či přednášky. „Také jsme v posledních letech výrazně investovali do přestavby a modernizace resortu, právě tak, abychom naplnili potřeby nejen pro klienty s ozdravnými pobyty, ale abychom především byli atraktivním hostitelem i pro lidi přijíždějící za odpočinkem a špičkovým wellness servisem. Do budoucna pak očekáváme vyšší návštěvnost právě těchto hostů,“ poznamenala ředitelka.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.