Aktuálně

Dívenka nastoupila v Jablonci cestou na hudebku do špatného autobusu, pomohli strážníci více...

Čeká nás zatažený víkend s přeháňkami. Teploty půjdou nahoru více...

Policie zná příčinu diskotéky na Bílém Kameni. Šlo o závadu na mrazícím zařízení více...

Asfaltové hřiště na Králově Háji čeká proměna. Nadchnout má děti i jejich dozor více...

Prales na Ještědu se rozroste o 4,5 hektaru. Spolek vyjde výkup na milion více...

Pohotovosti převezmou zdravotní pojišťovny. O všechny v kraji ale nestojí více...

Liberecká nemocnice si drží rating A+ za nadstandardní kvalitu

Autoři | Foto Nemocnice Liberec

Krajská nemocnice Liberec obhájila loni rating A+ označující nadstandardní kvalitu péče z pohledu pacientů. Vysoké hodnocení dokázala nemocnice udržet i po spojení s Panochovou nemocnicí Turnov. Do celostátního projektu Kvalita očima pacientů se největší nemocnice v Libereckém kraji zapojila v roce 2008, od té doby kvalitu péče zvýšila. Nejvyšší rating získala poprvé v roce 2012 a loni ho už podruhé obhájila, řekl novinářům autor projektu Tomáš Raiter.

Krajská nemocnice Liberec je největším zdravotnickým zařízením v kraji a slouží nejen jeho 440 tisíc obyvatelům, ale traumatologie či neurochirurgie ošetřují pacienty z celé země. Od 1. ledna 2014 se liberecká nemocnice sloučila s Panochovou nemocnicí Turnov a vzniklo zdravotnické zařízení s 1130 lůžky a zhruba 2400 zaměstnanci. Ročně je v nich hospitalizováno kolem 53 tisíc pacientů.

Prověřování kvality trvalo podle Raitera čtyři týdny loni na podzim a zapojilo se do něj v Liberci 1091 pacientů a dalších 284 v Turnově. "Souhrnný index za celou Krajskou nemocnici Liberec - tedy za obě nemocnice - dosáhl hodnoty 81,2 procenta, samotná liberecká nemocnice zvýšila spokojenost z 80,9 procenta v roce 2013 na aktuálních 81,4 procenta," doplnila manažerka kvality Eva Nesládková. O spokojenosti pacientů svědčí podle ní i děkovné dopisy, kterých loni zařízení dostalo zhruba 400, zatímco stížností bylo jen 49, z toho pět neoprávněných.

Raiter upozornil, že klíčem k větší spokojenosti pacientů je komunikace, která se v Liberci zlepšuje. "Většina nespokojených pacientů není nespokojených proto, že by dostali nekvalitní péči, naše zdravotnictví je na velmi vysoké úrovni, Česká republika udělala v kvalitě zdravotní péče za poslední léta snad největší skok v Evropě. Kvalita je vysoká, ne vždy to ale umíme s tím pacientem zkomunikovat a ne vždy mu to umíme vysvětlit," řekl. Většina nespokojených pacientů je podle něj nespokojených, protože nedostala informace. Proto je podle něj třeba informovat pacienta a připravit ho na to, co ho čeká.

Podle ředitelky pro ošetřovatelskou péči Marie Fryaufové je ocenění kvality o to cennější, že nemocnici chybí lékaři a zejména střední zdravotnický personál. Aktuálně by podle ní liberecká nemocnice potřebovala dalších nejméně 30 kvalifikovaných sester, optimální by ale bylo, kdyby jich bylo o 60 víc. "V uplynulých letech jsme optimalizovali systém vzdělávání v komunikačních dovednostech a prevenci syndromu vyhoření, tak věřím, že i v této oblasti pomáháme našim zaměstnancům lépe zvládat pracovní nasazení v tomto fyzicky i psychicky velmi náročném povolání," dodala Fryaufová.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky pacient, Krajská nemocnice Liberec, nemocnice, Turnov, Liberecký kraj, Liberec, Evropa, Česko

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.