Počasí dnes11 °C, zítra16 °C
Pátek 26. dubna 2024  |  Svátek má Oto
Bez reklam

Trik prodejců na Facebooku – neprodáváme, jen zprostředkováváme

Někteří internetoví obchodníci o sobě tvrdí, že jsou zprostředkovateli prodeje zboží, přitom jejich činnost zprostředkování ani vzdáleně nepřipomíná. Jedná se o prodejce se vším všudy, kteří se za slůvko „zprostředkovatel“ jen schovávají. Zákon však obejít nelze.

Velmi často se můžeme s takovými „zprostředkovateli“ setkat na Facebooku. Za profily Stylový prodej na stránce www.facebook.com/stylovyprodej či Soon Style na www.facebook.com/Soon-Style-732083733481541/timeline/ se skrývá internetový obchod. Z úvodních informací se ovšem zájemce o nákup dozví, že se na této stránce nic neprodává. Provozovatelky tvrdí, že prodej oblečení pouze zprostředkovávají ze zahraničních e-shopů či aukčních portálů, a tudíž pro nákup u nich neplatí stejná pravidla jako při obvyklém nákupu na internetu.

„Prodejce si nasadí masku zprostředkovatele, jako by ho toto označení mohlo zbavit jeho zákonných povinností. Týká se to zejména povinnosti informovat zákazníka před objednávkou i během jejího průběhu či přijímat a vyřizovat reklamace v záruční době. S online nákupem je také neodmyslitelně spojeno právo spotřebitele si objednávku během 14 dnů rozmyslet a žádat zpět plnou kupní cenu, včetně nákladů na dodání. Odepření tohoto práva je v rozporu se zákonem a vrácení peněz je soudně vymahatelné,“ říká Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Hra na schovávanou končí, jakmile obchodník narazí na spotřebitele, který dobře ví, že prodej zboží přes Facebook není ničím odlišným od jiných internetových obchodů. Jasná pravidla musí dodržovat všechny e-shopy bez ohledu na to, odkud a jak zboží získávají.

Obtížím s prodejcem, který o sobě prohlašuje, že zboží neprodává, nýbrž jen zprostředkovává, se lze snadno vyvarovat nákupem jinde. „Pokud spotřebitelé na takového neseriózního prodejce narazí, doporučujeme zaslat podnět České obchodní inspekci. Od ní si může falešný zprostředkovatel za klamavou obchodní praktiku vysloužit nemalou pokutu,“ uzavírá Zelený.

Zdroj: dTest

Štítky Facebook, internetový obchod, spotřebitel, DTest, Česká obchodní inspekce

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Trik prodejců na Facebooku – neprodáváme, jen zprostředkováváme  |  Radilka  |  Drbna  |  Liberecká Drbna - zprávy z Liberce a Libereckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.