Mezi Libercem a Jabloncem začnou od středy po 15 měsících znovu jezdit tramvaje, zatím ale bez cestujících. Provoz na frekventované trati byl přerušen kvůli nákladné opravě dvou úseků. Provoz do Vratislavic mohl být obnoven už v půlce dubna, ale výluka do Jablonce se protáhla. První cestující se do Jablonce svezou v pátek.
Provoz na 12 kilometrů dlouhé trati z Liberce do Vratislavic nad Nisou a Jablonce se zastavil loni 15. března. Důvodem byla rekonstrukce čtyř kilometrů trati. Projekt, který by měl včetně DPH přijít na 286 milionů korun, je největší investicí libereckého dopravního podniku v posledních letech. Vedle samotné modernizace trati financoval podnik v Jablonci i další akce za zhruba 95 milionů korun. Mimo jiné vyrostla na konečné tramvaje v Tyršových sadech nová budova s čekárnou, sociálním zázemím pro cestující a prodejnou. "Město Jablonec se na akcích podílelo částkou 13 milionů korun," doplnil náměstek primátora Miloš Vele (ODS).
Liberec s Jabloncem spojuje tramvajová trať od roku 1955 a modernizaci už potřebovala, naposledy se kompletně rekonstruovala v 70. letech. "V Jablonci se práce zkomplikovaly hlavně kvůli opěrné zdi na Brandlu," řekl již dříve technický ředitel dopravního podniku Ludvík Lavička. Stavba se tak podle něj zřejmě o více než 15 milionů korun prodraží. Dokončení tratě zpozdily podle něj také práce na rekonstrukci plynovodu v rámci revitalizace soustavy centrálního zásobování teplem, který ji v Jablonci křižuje. Tramvajová trať dostala v rámci rekonstrukce ve městě i nové osvětlení, opravou prošel i přilehlý chodník.
Tramvajová trať z Liberce do Jablonce je nejdelší meziměstskou tratí v Česku, denně přepraví zhruba 11.000 cestujících. Od roku 2008 je trať modernizována, kompletní opravou už prošel šestikilometrový úsek z centra Liberce až k výhybně ve Vratislavicích. Díky modernizaci je většina z opravené části dvojkolejná - provoz je díky tomu rychlejší a bezpečnější. Teď stavbaři dokončili rekonstrukci kilometrového úseku od zastávky Měnírna k Brandlu u Jablonce a také konečnou v Jablonci. Za přispění fondů EU se v posledních letech do tratě investovalo téměř 700 milionů korun.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.