Nebezpečné křížení železnice s frekventovanou silnicí v Ktové v Českém ráji na Semilsku zmizí do poloviny roku 2022. Výstavba více než kilometr dlouhé přeložky silnice 35, na které je nyní železniční přejezd bez závor, začala dnes a vyjde na 148 milionů korun bez daně. Po vybudování okružní křižovatky a odstranění dvou protisměrných zatáček by měl být provoz na silnici z Turnova na Jičín plynulejší a bezpečnější. ČTK a Českému rozhlasu to řekl ředitel liberecké správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Wohlmuth.
„Stavba je naplánovaná na dva roky, měla by končit kompletně někdy v červnu 2022. Ale tak, jak je nastavený harmonogram, tak věřím, že už na konci příštího roku bychom tady mohli po nové komunikaci jezdit," uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Výstavba přeložky bude za provozu, což si vyžádá dopravní omezení. Podle Mátla se počítá i s kyvadlovým řízením dopravy za pomoci semaforu.
Narovnávat se bude silniční úsek mezi Ktovou a Borkem a silnice první třídy se bude zahlubovat pod železniční trať. „Nejnáročnější bude vybudovat železniční most," uvedl Wohlmuth.
Železniční ocelový příhradový most bude mít na délku 48 metrů a stavět se bude mimo trať, aby byl co nejméně narušen provoz na železnici. „Po smontování na místě bude most nasunut na trať," uvedl Zdeněk Babka, výkonný ředitel společnosti M-Silnice, která zakázku od ŘSD získala. Podle něj je to obvyklý postup, výstavbu přeložky ale po technické stránce považuje za zajímavou. „Skládá se z 31 objektů," uvedl.
Kvůli zahloubení silnice pod železniční trať bude třeba podle něj vyvézt asi 130.000 metrů krychlových zeminy. Vybudovat se bude muset i skoro kilometr odvodňovacích stok. „Největší stoka bude mít v průměru až metr a největší hloubka stoky bude devět metrů pod stávajícím terénem, takže to bude technicky opravdu zajímavé dílo," dodal Babka.
Při výstavbě silnice se budou dělat i přeložky inženýrských sítí, protihluková opatření, dobuduje se síť chodníků s přechody pro chodce nebo doplní veřejné osvětlení. „Jsme rádi, že se trochu zlepší provoz tady, samozřejmě neubude množství aut, jenom se to trochu zpomalí, což je pro nás trochu výhoda," uvedla starostka Ktové Jiřina Bobková.
Jako zpomalovací prvek by měla fungovat nová okružní křižovatka, která nahradí klasickou křižovatku. Se silnicí první třídy se v Ktové kříží silnice druhé třídy 282 ve směru na Rovensko pod Troskami. Problém odbočit z hlavní na silnici nižší třídy mají motoristé podle starostky ve špičkách, tvoří se i fronty.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Pokud to bude pidimini kulaťáček, tak ho budou kamiony projíždět v hlavním směru v proudu a z boku stejně nikdo nevjede. Tak uvidíme.
Jezdím zde denně v různých časech více než 20 let, nikdy jsem nezažila kolonu o které údajně hovoří paní starostka. Z mého pohledu bude okružní křižovatka daleko nebezpečnější (a vytvoří opravdu kolony na silnici I. třídy) , než současný stav. Prostředky, které zde budou vynaloženy, by se jistě daly využít daleko smysluplněji.