Přípravné práce na rozšíření hlavního tahu I/9 komplikují dopravu na frekventovaném úseku silnice od Svoru na Nový Bor na Českolipsku. Kvůli kácení stromů a zaměřování stavby se na krajnici pohybují pracovníci a technika.
Rychlost je tam proto snížená na 30 kilometrů v hodině, informuje na twitteru liberecká Správa Ředitelství silnic a dálnic ČR. Frekventovaný úsek chce Ředitelství silnic a dálnic ČR rozšířit o další dva pruhy a křižovatku silnic I/9 a I/13 přestavět na kruhový objezd. Stavba zhruba za 700 milionů korun je podle ředitele liberecké Správy ŘSD Jana Wohlmutha naplánována na dvě stavební sezony.
Čtvrtek, 30. prosince 2021, 07:01
Dopravu na Českolipsku zkomplikují v příštím roce práce na rozšíření hlavního tahu I/9 od Svoru na Nový Bor. Frekventovaný úsek chce Ředitelství silnic a dálnic ČR rozšířit o další dva pruhy a křižovatku silnic I/9 a I/13 přestavět na kruhový objezd.
ŘSD teď hledá dodavatele stavby, lhůtu pro podání nabídek prodloužilo do 16. února. Stavba by měla začít na jaře a zasáhne přilehlou Chráněnou krajinnou oblast Lužické hory, silnice totiž tvoří jednu z jejích hranic. Kvůli rozšíření komunikace na dvojnásobek je také nutné vykácet podél ní pás lesa na obou stranách.
Silnice je součástí tahu na Rumburk a dál do Německa, denně tudy projíždějí v obou směrech tisíce automobilů, vysoký podíl má kamionová doprava. Podle odhadů tudy v roce 2035 projede denně až 17 000 automobilů, aby komunikace nápor zvládla, je nutné ji rozšířit na čtyři pruhy. „Úsek je dlouhý zhruba tři kilometry, součástí stavby je velká okružní křižovatka, na kterou v budoucnu naváže obchvat Svoru," řekl již dříve ČTK Wohlmuth. Rozšíření se podle něj bude dělat za provozu, řidiči tam proto musí počítat s omezeními.
Rozšířená silnice bude za mimoúrovňovou křižovatkou u Nového Boru navazovat na obchvat dokončený před pěti lety, kde jsou tři pruhy. Stavba počítá se dvěma mosty přes migrační trasy, které mají zajistit pohyb zvěře mimo silnici. V současné době jsou na tomto lesním úseku kvůli střetům se zvěří často dopravní nehody. Před Svorem se připravuje také stavba 50metrové lávky na cyklotrase sv. Zdislavy, která vede v místech zrušené železniční trati Svor – Jablonné v Podještědí. Lávka, která zajistí bezpečný přejezd silnice pro cyklisty, ale není součástí stavby. Na přípravě rozšíření silnice se pracuje už osm let, hotová by podle Wohlmutha měla být v roce 2024.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.