Aktuálně

Čeká nás zatažený víkend s přeháňkami. Teploty půjdou nahoru více...

Policie zná příčinu diskotéky na Bílém Kameni. Šlo o závadu na mrazícím zařízení více...

Asfaltové hřiště na Králově Háji čeká proměna. Nadchnout má děti i jejich dozor více...

Prales na Ještědu se rozroste o 4,5 hektaru. Spolek vyjde výkup na milion více...

Pohotovosti převezmou zdravotní pojišťovny. O všechny v kraji ale nestojí více...

Dopravu u Nového Boru komplikují přípravné práce na rozšíření hlavního tahu

Autoři | Foto Jan Luxík

Přípravné práce na rozšíření hlavního tahu I/9 komplikují dopravu na frekventovaném úseku silnice od Svoru na Nový Bor na Českolipsku. Kvůli kácení stromů a zaměřování stavby se na krajnici pohybují pracovníci a technika.

Rychlost je tam proto snížená na 30 kilometrů v hodině, informuje na twitteru liberecká Správa Ředitelství silnic a dálnic ČR. Frekventovaný úsek chce Ředitelství silnic a dálnic ČR rozšířit o další dva pruhy a křižovatku silnic I/9 a I/13 přestavět na kruhový objezd. Stavba zhruba za 700 milionů korun je podle ředitele liberecké Správy ŘSD Jana Wohlmutha naplánována na dvě stavební sezony.

Rozšíření hlavního tahu od Svoru zkomplikuje v příštím roce dopravu na Českolipsku

Dopravu na Českolipsku zkomplikují v příštím roce práce na rozšíření hlavního tahu I/9 od Svoru na Nový Bor. Frekventovaný úsek chce Ředitelství silnic a dálnic ČR rozšířit o další dva pruhy a křižovatku silnic I/9 a I/13 přestavět na kruhový objezd.

ŘSD teď hledá dodavatele stavby, lhůtu pro podání nabídek prodloužilo do 16. února. Stavba by měla začít na jaře a zasáhne přilehlou Chráněnou krajinnou oblast Lužické hory, silnice totiž tvoří jednu z jejích hranic. Kvůli rozšíření komunikace na dvojnásobek je také nutné vykácet podél ní pás lesa na obou stranách.

Silnice je součástí tahu na Rumburk a dál do Německa, denně tudy projíždějí v obou směrech tisíce automobilů, vysoký podíl má kamionová doprava. Podle odhadů tudy v roce 2035 projede denně až 17 000 automobilů, aby komunikace nápor zvládla, je nutné ji rozšířit na čtyři pruhy. „Úsek je dlouhý zhruba tři kilometry, součástí stavby je velká okružní křižovatka, na kterou v budoucnu naváže obchvat Svoru," řekl již dříve ČTK Wohlmuth. Rozšíření se podle něj bude dělat za provozu, řidiči tam proto musí počítat s omezeními.

Silnice se napojí na obchvat

Rozšířená silnice bude za mimoúrovňovou křižovatkou u Nového Boru navazovat na obchvat dokončený před pěti lety, kde jsou tři pruhy. Stavba počítá se dvěma mosty přes migrační trasy, které mají zajistit pohyb zvěře mimo silnici. V současné době jsou na tomto lesním úseku kvůli střetům se zvěří často dopravní nehody. Před Svorem se připravuje také stavba 50metrové lávky na cyklotrase sv. Zdislavy, která vede v místech zrušené železniční trati Svor – Jablonné v Podještědí. Lávka, která zajistí bezpečný přejezd silnice pro cyklisty, ale není součástí stavby. Na přípravě rozšíření silnice se pracuje už osm let, hotová by podle Wohlmutha měla být v roce 2024.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky stavby, silnice, ŘSD, Českolipsko, Nový Bor, Ředitelství silnic a dálnic, Svor, okres Česká Lípa, Twitter, Německo, Lužické hory, Rumburk

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.