Aktuálně

Dívenka nastoupila v Jablonci cestou na hudebku do špatného autobusu, pomohli strážníci více...

Čeká nás zatažený víkend s přeháňkami. Teploty půjdou nahoru více...

Policie zná příčinu diskotéky na Bílém Kameni. Šlo o závadu na mrazícím zařízení více...

Asfaltové hřiště na Králově Háji čeká proměna. Nadchnout má děti i jejich dozor více...

Prales na Ještědu se rozroste o 4,5 hektaru. Spolek vyjde výkup na milion více...

Pohotovosti převezmou zdravotní pojišťovny. O všechny v kraji ale nestojí více...

Jak zkrátit délku uzavírek libereckých ulic? Město chce silnice stavbařům pronajímat

Autoři | Foto Město Liberec

Co nejvíc tlačit na firmy, aby svou práci udělali co nejrychleji. To se snaží liberecká radnice. Jenže jak na to? Inspirovala se v Ústí, které díky tomu urychlilo asi pětinu uzavírek. Silnice ve městě začala po dobu stavebních prací firmám pronajímat. A přesně to plánuje od příští stavební sezóny Liberec.

„Vytvoříme tlak na to, aby se snažili rekonstrukci zkrátit, protože budou platit nájem. Kdyby náhodou přesáhli lhůtu, budeme je penalizovat zvýšeným nájemným,“ vysvětlil náměstek primátora Jiří Šolc.

Napodobují tak praxi běžící v Ústí nad Labem, které si ji pochvaluje s tím, že doba uzavírek se zkrátila zhruba ve dvaceti procentech případů.

Sankce za překročení

Cena nájemného bude u každé stavby jiná. Bude se lišit podle typu a významu komunikace a délky stavby. Nejdražší budou ulice v centru a místní komunikace I. třídy, kdy při opravě delší 30 dnů bude město požadovat 30 korun za metr čtvereční.

Stavbařům pak do smluv město chce v případě překročení limitů dát sankce. „Penále za první překročení bude padesát procent ve výši nájemného a za druhé sto procent," dodal náměstek.

Město a vlastníci technické infrastruktury na svém silničním majetku realizují ročně desítky oprav. Každá rekonstrukce vyžaduje určitou míru lokálního dopravního omezení, úpravy řízení dopravy v daném místě, a tím i omezení řidičů, uživatelů. 

Možné také je, že stavba bude probíhat na etapy. Odpadne tak má praxe, kdy se na stavbě dlouhé dny nic neděje během střídání stavebních firem.

Špatná zkušenost na Horákovce

Jedním z důvodů pro zavedení tohoto opatření byla špatná zkušenost s opravou ulice Dr. Milady Horákové, která patří mezi nejvytíženější silnice ve stotisícovém městu.

Rekonstrukce několikasetmetrového úseku u Kauflandu měla původně trvat jen půl roku a hotova měla být už na konci loňského roku. Nakonec se ale stavba protáhla o deset měsíců a omezení skončilo až letos na konci října. Liberecký primátor Jaroslav Zámečník (SLK) už dříve uvedl, že město nastaví přísnější pravidla vůči firmám, jež v krajském městě opravují silnice. Podle něj proto bude požadovat také od projektantů, aby pro další silniční stavby pokaždé vypracovali harmonogram postupu prací, což dosud město nežádalo.

Nová pravidla mají začít platit od stavební sezóny v roce 2020.

Hodnocení článku je 60 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky silnice, uzavírky, rekonstrukce, nájemné, Ústí nad Labem, Liberec, oprava, Jiří Šolc, Milada Horáková, Jaroslav Zámečník, Kaufland, Starostové pro Liberecký kraj

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.