Aktuálně

Čeká nás zatažený víkend s přeháňkami. Teploty půjdou nahoru více...

Policie zná příčinu diskotéky na Bílém Kameni. Šlo o závadu na mrazícím zařízení více...

Asfaltové hřiště na Králově Háji čeká proměna. Nadchnout má děti i jejich dozor více...

Prales na Ještědu se rozroste o 4,5 hektaru. Spolek vyjde výkup na milion více...

Pohotovosti převezmou zdravotní pojišťovny. O všechny v kraji ale nestojí více...

Vlaky z Liberce přes Hrádek nad Nisou do Žitavy vyjedou zřejmě až v prosinci

Autoři | Foto Die Länderbahn

Vlaky z Liberce přes Chrastavu a Hrádek nad Nisou do německé Žitavy vyjedou zřejmě nejdřív s novým jízdním řádem, který začne platit 14. prosince. Při slavnostním otevření obnovené trati v Kořenově na Jablonecku to na dotaz ČTK řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Rekonstrukce rušné trati se protáhla, původně měla výluka skončit už v září, pak se termín posunul na 27. listopadu, ani to už ale neplatí.

Projekt za bezmála 1,238 miliardy korun má zlepšit dopravní spojení z Liberce směrem do Polska a Německa, zvýšit zabezpečení tratě a komfort pro cestující. Součástí je nejen rekonstrukce kolejí, ale také stanic v Hrádku nad Nisou a Chrastavě včetně nádražních budov. "Stavba je trošku složitější, než se očekávalo. Doufám, že vydrží počasí, a pak ten nový jízdní řád dopadne, děláme maximum, ale počasí bude větším šéfem," doplnil Svoboda.

Trať z Liberce na Žitavu byla součástí Jiho-severoněmecké spojovací dráhy a měla zajistit rychlou cestu z Německa přes Česko na jih do Vídně, první vlak tudy projel 1. prosince 1859. Dnes slouží hlavně regionální dopravě a denně ji využije kolem 2500 cestujících. Rekonstrukce na frekventované trase z Liberce do Žitavy začala loni v září a hotovo by mělo být do konce letošního roku. Na trase je výluka, od jara tam dopravu zajišťují autobusy.

Cesta vlakem z Liberce přes Polsko do Německa by měla od prosince zrychlit i díky rekonstrukci na polské straně. Poláci nechali zrekonstruovat zhruba 2,8 kilometru dlouhý úseku trati od hranice s Českem po hranici s Německem, kde se dosud jezdilo maximálně rychlostí 40 kilometrů v hodině, nově by tam vlaky měly jezdit až 120kilometrovou rychlostí. "Rádi bychom, aby na trati v Polsku přibyla i zastávka, dnes tam vlaky nestaví," řekl liberecký hejtman Martin Půta (Starostové pro Liberecký kraj).

Díky rekonstrukci trati na polském území by se mělo zrychlit spojení z Liberce přes Polsko a Německo do Varnsdorfu o deset minut. Na českém a německém území budou po dokončení rekonstrukce jezdit vlaky až stokilometrovou rychlostí, v Polsku dokonce 120 kilometrů. Cesta vlakem tak bude i se zastávkami srovnatelná s cestou autem, což by mělo zvýšit konkurenceschopnost vlaků. Podle návrhu nového jízdního řádu by cesta z Liberce do Varnsdorfu měla se zastávkami trvat zhruba 50 minut.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky ČR, Německo, železnice, stavby, evropské fondy, Správa železnic, Liberecko

Komentáře

Dionýz Hamandokradl

Jen se zeptám na upřesnění, to jako že už letos v prosinci?

Sobota, 8. listopadu 2025, 08:38Odpovědět

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.