Šroubárna Turnov ukončí během tohoto či příštího měsíce výrobu. Na vině je málo zakázek i vysoká cena energií. O zaměstnání přijde v turnovském závodě přes 100 lidí.
Firma je v likvidaci, své závazky ale zřejmě bude schopna splatit. Vyplývá to z dnešního vyjádření ředitele společnosti Pavla Hendrycha pro. Likvidátor společnosti nabízí turnovský závod k prodeji.
Výrobce šroubů v Turnově působí déle než 70 let, důvodů pro ukončení činnosti je podle ředitele více. „Pokles objednávek v automotive, vysoké ceny energií, dlouhodobá ne příliš dobrá kondice společnosti," řekl Hendrych.
O likvidaci akciové společnosti od 1. února rozhodla valná hromada letos na konci ledna i na základě toho, že neuhrazená ztráta z předchozích let dosahovala poloviny základního kapitálu. Ten činí 138,423 milionu korun. I přes ukončení činnosti se zřejmě firmě podaří splatit všechny své závazky. „Momentálně to vypadá, že ano. Děláme vše pro to. Je však potřeba uspokojit všechny požadavky zákazníků a dostat zaplaceno," uvedl Hendrych.
Pro propouštěné pracovníky by neměl být velký problém najít nové uplatnění, podle údajů z úřadu práce je v Turnově kromě řady jiných firem druhá šroubárna Kamax, která aktuálně nabízí zhruba osm pracovních pozic, ve městě a oblasti jsou ale desítky volných pracovních míst. Oblast obce s rozšířenou působností Turnov má v Libereckém kraji nejnižší nezaměstnanost, na konci ledna dosahovala 3,2 procenta. Je to i díky rychlému spojení na Liberec a Mladou Boleslav. V regionu bylo v lednu bez práce 687 lidí, volných míst bylo ještě o 188 víc.
V turnovské továrně ročně vyrobili až 650 milionů šroubů pro automobilový průmysl a výrobce praček a kompresů, většinu produkce odebírali tuzemští zákazníci. Ještě před šesti lety zaměstnávala Šroubárna skoro 190 lidí. Výnosy tehdy přesáhly čtvrt miliardy korun a hospodaření skončilo v téměř devítimilionové ztrátě. Podle zprávy likvidátora byly tržby loni k 30. listopadu 210 milionů a hospodářský výsledek ve ztrátě přes 16 milionů korun.
Zájemci o prodávaný turnovský závod se již objevili. „Jedná se však o částečné převzetí," dodal Hendrych. V minulých letech byla modernizace závodu podpořena z evropských programů. Dotace směřovala před deseti lety na postavení haly logistiky se skladem, jejíž výstavba si vyžádala přes 18 milionů korun. Dalších 26 milionů stálo vybudování administrativní a obchodní budovy, kterou firma otevřela přes šesti lety. Dotace tehdy pokryla 35 procent nákladů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.