Ve Frýdlantu na Liberecku končí po třech letech rekonstrukce rušné Kodešovy ulice. Stavbu, která přišla zhruba na 90 milionů korun, zkomplikoval koronavirus i válka na Ukrajině. Dodavatel, firma Metrostav, se potýkal s nedostatkem pracovníků, teď už je ale silnice průjezdná a dělají se tam dokončovací práce.
„Do konce října by mělo být hotovo a stavba by se měla přebírat,“ řekl frýdlantský starosta Jiří Stodůlka (ODS).
Kodešova ulice je součástí krajské komunikace třetí třídy a ještě před třemi lety patřila ve městě k nejrozbitějším. O její rekonstrukci usilovala radnice pět let. Stavba byla rozdělena do tří etap a finančně se na ní podílel Liberecký kraj, město Frýdlant a Frýdlantská vodárenská společnost. Zakázku získal ve veřejné soutěži Metrostav. „Původně chtěli stavbu stihnout během dvou let, nakonec ale byli kvůli covidu rádi, že se to rozložilo do tří," doplnil Stodůlka.
Komunikace prošla kompletní obnovou včetně inženýrských sítí. „Dělalo se tam úplně všechno, co se v té komunikaci dalo udělat," poznamenal frýdlantský starosta. Město Frýdlant nechalo vybudovat chodníky, veřejné osvětlení a ve spolupráci s Libereckým krajem i dešťovou kanalizaci. Frýdlant stavba stála 36 milionů korun. Tam, kde kanalizace chyběla, se podle Stodůlky stavěla i ta splašková, kterou pak převezme Frýdlantská vodárenská společnost. I ta se na stavbě podílela, stavby využila k rekonstrukci vodovodu a kanalizace.
Kvůli demolici mostů museli stavbaři postavit provizorní lávku, aby stavbu nemuseli lidé složitě obcházet. Radnici se také nepodařilo dohodnout s majitelem na výkupu jednoho pozemku v části, kde měla být opěrná zeď. V těch místech je proto zhruba na 30 metrech užší chodník. Radnice byla ochotna dát do výkupu pozemku a výstavby nové opěrné zdi zhruba milion korun, získat pozemek se přesto nepodařilo.
Liberecký kraj kromě povrchu Kodešovy ulice rekonstruoval opěrnou zeď a mosty, dohromady to přišlo zhruba na 35 milionů korun. Do stavby se zapojil také například ČEZ s přeložkami elektrického vedení, další soukromý investor využil výkopových prací k uložení rozvodů metropolitní sítě, v rámci stavby přeložili také část plynovodu. Součástí stavby byla i rekonstrukce tří železničních přejezdů, kterou na vlastní náklady zajistila Správa železnic.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.