Přestavba podchodu, přesněji propustku vedoucího k aréně, je opět na stole. Město Liberec a Správa železnic se připravují na jeho rekonstrukci, která má stát zhruba 70 milionů korun. Pokud plány nic nezkomplikuje, mohla by jeho oprava začít zřejmě příští rok.
Propustek pod železniční tratí, spojující Doubskou ulici s ulicí 28. října, byl postavený v roce 1856. Postavený byl pro odvádění vody a nikdy neměl sloužit jako podchod pro chodce. I proto má parametry, jaké má. Je nízký, tmavý a věčně mokrý.
„Podchodem chodím zřídka, je strašidelný. Využívám ho, když jdu pěšky jen protože je tudy kratší cesta. Jinak jezdím k aréně hlavně autem,“ popsala Liberečanka Kristýna Josífková.
O jeho rekonstrukci se mluví už léta, avšak skutečnost, že vede pod kolejemi, jeho rekonstrukci významně komplikuje. Nicméně každý den tudy chodí studenti do blízkých škol, lidé na sportoviště nebo do svých domovů.
„Letos bychom chtěli společně se Správou železnic soutěžit dodavatele, podepsali jsme i memorandum o společném zadávání soutěže. Město se bude na rekonstrukci podílet zhruba částkou 10 – 15 milionů korun, větší část má zaplatit Správa železnic, asi 60 milionů korun. Rádi bychom, aby Liberecký kraj rekonstrukci podpořil,“ vysvětlil primátor Liberce Jaroslav Zámečník (Starostové pro LK).
Vzhledem ke zvyšujícím se nákladům ovšem oprava propustku není mezi prioritami Správy železnic, proto chce město zapojit finančně i Liberecký kraj, aby se tak případná stavba mohla uspíšit.
„Vím, že u Správy železnic je to zatím investice pod čarou, protože se náklady zvyšují a jejich podíl na akci je poměrně vysoký. Kraj je připraven rekonstrukci investičně podpořit v rámci našich dotací, například podporou části pro cyklisty,“ uvedl hejtman Libereckého kraje Martin Půta (Starostové pro LK).
Na rekonstrukci propustku již existuje asi tři roky stará projektová dokumentace, na jejímž vzniku se podílela i Kancelář architektury města. Podle dokumentace má být podchod rozšířen na 5 metrů a zvýšen na 2,2 metru ze stávajících 1,8 metru. Navíc bude i osvícený. „Existuje tam i možnost vést cyklostezku a vytvořit najížděcí rampy pro vozíčkáře nebo kočárky. Tyto stavební objekty by financovalo město s využitím dotace,“ dodal primátor.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Megalomanský projekt, ze kterého si chce kdekdo uštípnout způsobuje, že se stále chodí dírou, do které se nevejedeme na výšku, natož abychom se vyhnuli...
Tunýlek ! V dětství jsem jím denně chodil do ZŠ, později tenkrát na SVVŠ Liberec. A ta mračna lidí proudící v nedělích odpoledne na fotbalová utkání Vždy byl a stále je hojně využíván. Patří mezi liberecké pozoruhodnosti a zasluhuje si péči.