Aktuálně

Čeká nás zatažený víkend s přeháňkami. Teploty půjdou nahoru více...

Policie zná příčinu diskotéky na Bílém Kameni. Šlo o závadu na mrazícím zařízení více...

Asfaltové hřiště na Králově Háji čeká proměna. Nadchnout má děti i jejich dozor více...

Prales na Ještědu se rozroste o 4,5 hektaru. Spolek vyjde výkup na milion více...

Pohotovosti převezmou zdravotní pojišťovny. O všechny v kraji ale nestojí více...

Liberecký kraj hledá nové autobusové dopravce, BusLine a ČSAD Liberec končí

Autoři | Foto BusLine

Liberecký kraj musí do konce května najít nové autobusové dopravce pro oblast Liberecka, Jablonecka a Semilska. Současní dopravci BusLine a ČSAD Liberec se rozhodli smlouvy ukončit, protože peníze, které od kraje dostali jako kompenzaci zvýšení mezd řidičů autobusů jim na celý rok nestačí. Liberecký kraj v pondělí zahájí jednací řízení se všemi dopravci zapojenými v integrovaném systému dopravy v kraji (IDOL), aby dopravu od června zajistil.

Liberecký kraj objednává regionální autobusovou dopravu v rozsahu kolem 13 milionů kilometrů, zajišťuje ji devět dopravců. Na základě dohody vlády a odborů se měly mzdy řidičů autobusů zvýšit od Nového roku až o třetinu. Liberecký kraj si připravil na kompenzace 60 milionů korun, dopravcům ale přidal na základě dodatků jen 5,7 milionu korun. "Víc smlouvy a zákon o veřejných zakázkách přidat nedovolují," řekl náměstek hejtmana Marek Pieter (Starostové pro Liberecký kraj). Společnosti BusLine, která je v kraji největším dopravcem, vydrží peníze jen do 15. března, ČSAD Liberec do poloviny června.

Podle předsedy představenstva společnosti BusLine Radka Chobota, se zvýšením mezd řidičů autobusů, zvedly měsíční náklady společnosti jen v Libereckém kraji o 2,1 milionu korun. Peníze od kraje tak vystačí jen do poloviny března, pak už bude muset firma platit vyšší mzdy řidičů ze svého, což je dlouhodobě neudržitelné. "Zajištění dopravy na Semilsku ale rozhodně není ohroženo, dohodli jsme se s Libereckým krajem na kompromisním řešení a jsme připraveni zajišťovat dopravu do té doby, než najde jiné řešení," řekl Chobot.

Nové smlouvy na zajištění dopravy by podle Pietera měly zahrnovat i vyšší mzdy řidičů, ale například také možnost postihovat dopravce v případě, že některé spoje nevypraví. "Oslovíme dopravce zapojené v IDOL, bohužel nemůžeme oslovit všechny dopravce, protože zapojení do systému trvá zhruba devět měsíců," vysvětlil náměstek. Kdo bude dopravu zajišťovat by podle něj mělo být jasné na začátku dubna. V případě, že zakázku získá někdo jiný než současní dopravci - BusLine nebo ČSAD Liberec, bude třeba na jednotlivé linky vydat nové licence, což může trvat několik týdnů až měsíců. Dopravu by měli v takovém případě převzít od června.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Liberecký kraj, BusLine, ČSAD Liberec, doprava, mzda, peníze, okres Semily, okres Jablonec nad Nisou, Integrovaný dopravní systém Libereckého kraje, Marek Pieter

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.