Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou připravuje další etapu modernizace tramvajové trati mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou. Rekonstrukce zbylých úseků v celkové délce zhruba 4,5 kilometru přijde podle odhadů na 585 milionů korun bez DPH. Práce by měly začít ve druhé polovině příštího roku, hotovo má být do konce roku 2020.
"Než se uzavře tramvajová trať z Liberce do Jablonce, tak musí být dokončena přeložka silnice I/14 z Kunratic do Jablonce. Ta by měla být hotova na konci května příštího roku. My tam zvažujeme různé možnosti a určitě tam ta uzavírka tramvaje nebude dříve než od prázdnin, chceme jezdit co nejdéle," řekl ředitel dopravního podniku Luboš Wejnar. Přípravu stavby komplikuje vedení plynu, v předstihu připravuje podnik také demolice některých objektů na trase.
Liberec s Jabloncem spojuje tramvajová trať od roku 1955 a modernizaci už potřebovala, naposledy se kompletně rekonstruovala v 70. letech. Trať je nejdelší meziměstskou tratí v Česku, denně přepraví zhruba 11 tisíc cestujících. Modernizace trati začala už v roce 2008 přestavbou terminálu městské dopravy v centru krajského města.
Za přispění EU se v posledních letech do tratě investovalo téměř 700 milionů korun. Postupně prošel kompletní opravou šestikilometrový úsek z centra Liberce až k výhybně ve Vratislavicích. Před dvěma lety byla dokončena rekonstrukce kilometrového úseku od zastávky Měnírna k Brandlu u Jablonce a také konečná v Jablonci. Díky modernizaci je většina z opravené části dvojkolejná - provoz je díky tomu rychlejší a bezpečnější.
V závěrečné etapě čeká podle Wejnara modernizace úseky trati mezi zastávkou Kyselka a Měnírna v Zeleném údolí a dále část tramvajové tratě v úseku ulic U Nisy - křižovatka Budovatelů - Poštovní v Jablonci nad Nisou. "Tyto úseky v celkové délce 4,5 km byly naposledy opravovány ve větším rozsahu v roce 1975," poznamenal. Součástí modernizace je sjednocení rozchodu kolejí v celé síti na standardních 1435 mm, dnes se z Vratislavic do Jablonce jezdí na metrovém rozchodu. Vyměnit a doplnit je třeba signalizaci, lepší bude také zabezpečení trati.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.