Liberecký kraj chce změnit platnost ročních jízdenek, které platí v regionální autobusové a železniční dopravě. Cestující dostanou možnost si jízdenku koupit kdykoliv, nebude totiž platit na kalendářní rok, ale 365 dní od nákupu. Kraj má dvě roční jízdenky - běžnou za 10 tisíc korun a zvýhodněnou pro seniory nad 70 let za 500 korun. Změnu musí ještě schválit krajští zastupitelé.
Podmínkou výhodné celoroční jízdenky je vlastnictví krajské karty Opuscard, na niž se stejně jako měsíční či čtvrtletní jízdné nahraje. "Seniorpas je naším nejúspěšnějším produktem, využívá ho zhruba 7500 lidí, v průměru seniory jedna cesta přijde na dvě koruny," řekl Jiří Hruboň, ředitel společnosti Korid LK, která je koordinátorem veřejné dopravy v kraji.. Pokud zastupitelé změnu schválí, bude si podle něj moci senior zvýhodněné roční jízdné koupit kdykoliv v průběhu roku po dosažení dané věkové hranice. Vedení kraje navíc uvažuje o tom, že by ji snížilo na 65 let. To je ale podle hejtmana Martina Půty (STAN) zatím ve stadiu úvah.
Vedení kraje také zvažuje zlevnění celoroční jízdenky pro běžné cestující. Za nynějších 10 tisíc korun ji podle Hruboně využívá jen zhruba 180 cestujících. "Vyplatí se těm, kdo dojíždějí denně na vzdálenost nejméně 35 kilometrů. Nejčastěji ji využívají lidé dojíždějící za prací do Mladé Boleslavi," řekl. Diskutuje se o ceně 3650 korun, podle Hruboně je ale třeba nejprve provést analýzu a také to projednat s městy Liberec a Jablonec nad Nisou, kde je městská doprava a roční jízdenky tam jsou výrazně dražší. V Liberci přijde roční jízdenka na 5520 korun a v Jablonci na 4660 korun.
Zhruba 80 tisíc lidí využívá podle Hruboně k cestování krajskou Opuscard, ať už pro předplatné nebo pro placení jednotlivého jízdného. V rámci systému integrované regionální dopravy IDOL je od října v Libereckém kraji možné cestovat i rychlíky Českých drah. Je to největší a nejvýznamnější rozšíření systému od jeho zavedení v polovině roku 2009. Cestující mohou díky tomu s integrovanou jízdenkou či krajskou Opuscard cestovat mnohem větším počtem spojů třeba do České Lípy, Turnova nebo Semil. Rozšíření přijde ročně krajskou kasu zhruba na pět milionů korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.