Liberec koupí na autobusovém nádraží od soukromého vlastníka provizorní buňky za tři miliony korun, v nichž je zázemí nádraží. Bez nich by nezískal pozemky pod nádražím. Nákup buněk schválilo těsnou většinou zastupitelstvo, část opozice to považuje za zbytečně vynaložené peníze. Navíc podle nich stavební buňky takovou hodnotu nemají, jde o provizorní stavbu. Argumentovali i tím, že o pozemky projevil zájem Liberecký kraj.
Nákup stavebních buněk náměstek primátora Jan Korytář (Změna pro Liberec) obhajoval tím, že bez toho by město nezískalo pozemky. Petr Wasserbauer jako vlastník buněk podle náměstka podmiňoval podepsání smlouvy odkupem staveb. Zastupitelé města před měsícem schválili nákup 10 283 metrů pozemků na autobusovém nádraží za 20,5 milionu korun. Získání pozemků považuje Korytář za strategickou záležitost. V sousedství nádraží plánuje město výstavbu nového autobusového terminálu s parkovacím domem za 200 milionů korun. Cena za stavební buňky vycházela ze dvou znaleckých posudků. Podle znalců mají administrativně provozní objekt, objekt sociálního zařízení a skladovací buňka provozního materiálu s přípojkami hodnotu mezi 2,8 až 3,5 milionu korun.
Oprávněnost transakce zpochybňovali zejména opoziční Starostové pro Liberecký kraj. David Václavík uvedl, že buňky jsou v dezolátním stavu. Navíc se stavěly jen jako dočasná stavba. Jeho stranický kolega Jaroslav Zámečník připomněl, že v roce 1995 se stavělo nádraží za peníze města a zázemí měl tehdy postavit státní podnik ČSAD Liberec. Po privatizaci ale soukromí vlastníci závazek výstavby odbavovací haly nesplnili. "Kupujeme si to podruhé," řekl. Neúspěšně navrhoval proto, aby město chtělo buňky darem a aby také žádalo o slevu na pozemky.
Městu stav autobusového nádraží dlouhodobě nevyhovuje, protože neposkytuje adekvátní služby cestujícím ani dopravcům. Nástupiště byla modernizována v polovině 90. let minulého století, důstojné zázemí podle města dopravce nepostavil. Cestujícím od té doby slouží provizorní objekt.
Někteří zastupitelé dnes navrhovali, aby si pozemky na nádraží raději koupil kraj. Argumentovali tím, že je objednavatelem příměstské dopravy, pro které nádraží slouží. Hejtman Martin Půta (Starostové) jim v e-mailové zprávě potvrdil, že jednání o koupi areálu s vlastníkem kraj zahájil. Těsná většina zastupitelů se ale přiklonila k názoru, ať pozemky koupí v této fázi město a kraji je případně prodá později v ucelené podobě. Modernizace dopravního terminálu v krajském městě je jednou z priorit radnice v dopravě v rámci Integrovaného plánu rozvoje území Liberec - Jablonec nad Nisou.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.