Zastupitelé Liberce dnes těsnou většinou schválili změnu územního plánu. Umožní výstavbu napojení Průmyslové zóny Liberec - Jih na čtyřproudou silnici 35. Začít stavět by se měla nejdřív v roce 2020. Místním ze čtvrti Doubí se to nelíbí a na magistrát předali ve středu nesouhlasnou petici s 801 podpisy.
„Představují si život v jiném prostředí, než jaké jim předkládáte," uvedla na dnešním zastupitelstvu obyvatelka Doubí Dagmar Vízková.
Místní se obávají, že se zničí poslední klidová zóna bez aut. „Velmi nám na ní záleží, vede nás bezpečně k Ještědskému hřebenu," uvedla další obyvatelka čtvrti Denisa Honsejková. Místním vadí, že změna územního plánu s nimi nebyla více projednána.
Proti schválené variantě ve vzrušené, téměř dvouhodinové debatě vystupovali hlavně zastupitelé za Změnu pro Liberec. Nová silnice by měla odlehčit přetížené ulici České mládeže, která je dnes prakticky jedinou přístupovou cestou do průmyslové zóny od průtahu městem.
V zóně jsou dvě desítky firem, hlavně dodavatelů autodílů. S hlavním tahem na Prahu ji spojuje jediná ulice České mládeže, která kapacitně nestačí, denně po ní projede až 17.000 aut. Nová silnice by podle odhadu mohla zhruba třetinu zátěže převzít. „Dopravní intenzity na České mládeže jsou nad únosnou mez," řekl dnes primátor Tibor Batthyány (býv. ANO).
Třeba zastupitel Změny Jaromír Baxa si ale nemyslí, že výstavba nové silnice problém vyřeší. Vychází z vypracovaného modelu intenzity dopravy a schválené řešení považuje za špatné. „Zhorší místo k žití (v Doubí) a nevyřeší problémy s dopravou, které si od toho slibujeme. Je třeba hledat jiné řešení, které by umožnilo restart této čtvrti," uvedl.
Vedoucí magistrátního odboru hlavního architekta Petr Kolomazník řekl, že bylo v minulosti prověřováno kolem deseti variant, kudy trasu vést. Tato se ukázala jako nejlepší. Podle něj je vybudování silnice potřeba.„Když se stane něco na České mládeži, aby byla dopravní obslužnost firem v zóně zajištěna," dodal.
Silnici by měl postavit Liberecký kraj. „Kraj je připraven být investorem a potom i vlastníkem komunikace vzhledem k tomu, že se jedná o jedno z nejvíce vytížených dopravních spojení v Libereckém kraji vůbec," řekl nedávno hejtman Martin Půta (Starostové pro Liberecký kraj).
Zhruba 1,4 kilometru dlouhá silnice o šířce sedmi metrů přijde podle odhadů bez DPH bezmála na 182 milionů korun. Propojuje okružní křižovatku na konci Průmyslové ulice u areálu firmy Denso s mimoúrovňovou křižovatkou silnice 35 s Hodkovickou a Minkovickou ulicí. Kraj si už nechává zpracovat projektovou dokumentaci pro její výstavbu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.