Liberecký kraj chce omezit průjezd kamionů po krajských silnicích po rozšíření mýtného na silnice první třídy, které začne platit od Nového roku. Obavy mají hlavně v Mimoni kvůli zpoplatnění silnice I/38. Kraj chce své komunikace osadit značkami zakazujícími vjezd kamionů nad 12 tun. Ještě to ale nějakou dobu potrvá, zatím nemá ani projekt. Hotov by měl být v lednu, pak bude třeba ho projednat s policií a dalšími orgány.
Zhruba 26 kilometrů dlouhý úsek silnice I/38 z Jestřebí na Mladou Boleslav je jedním ze 14 nových úseků silnic první třídy v celkové délce 860 kilometrů, na kterých budou od 1. ledna platit dopravci mýto. Po silnici míří kamiony z Mladé Boleslavi přes Českou Lípu a Nový Bor směrem na Rumburk a do Německa nebo směrem na Děčín a obráceně. Hrozí, že se po zpoplatnění silnice přesunou na alternativní trasu, která vede po silnicích druhé třídy přes Mnichovo Hradiště, Mimoň a Jablonné v Podještědí a je zhruba stejně dlouhá. „Řidiči kamionů se tak navíc vyhnou kolonám, které se ve špičce tvoří v Mladé Boleslavi," řekl mimoňský starosta Petr Král (ANO).
Právě Mimoň patří k místům, která mohou být v kraji rozšířením mýta postižena nejvíce. Město nemá obchvat a už dnes jím podle odhadů projíždí denně až 800 kamionů. Do města míří ze tří stran - od Mnichova Hradiště, od Zákup a také od Jablonného v Podještědí.
„Čekám, že se silnici nepodaří osadit značkami dřív než někdy v březnu nebo dubnu," řekl Král. Věří ale, že by se pak mohla situace ve městě naopak zlepšit, protože kamionů ubude. Pomoci by mohla i připravovaná rekonstrukce silnice 268, pro kterou teď hledá Liberecký kraj dodavatele. Práce na projektu téměř za 200 milionů mají začít příští rok.
V Libereckém kraji je do mýtného zahrnuta ještě silnice I/35 z Turnova na Jičín, tam ale podle Půty mnoho možností, jak se mýtnému vyhnout, není.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.