čtvrtek 28. května 2020 Vilém

Hlavní tah na Chrastavu čeká oprava za čtvrt miliardy. Silnice vydržela sotva patnáct let

Během letošního léta se chce Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD ČR) pustit do oprav hlavního tahu z Liberce na Chrastavu. „Pětatřicítka“ přitom patří k těm novějším úsekům v kraji. Jenže po patnácti letech nezvládá intenzitu provozu.

Rekonstrukce zhruba osmikilometrového úseku by měla začít letos v létě a skončit na podzim 2022. Dotkne se nejen samotné silnice, ale i okolních sjezdů. „Konkrétně sjedná o úsek I/35 od km 10,0 MÚK Bílý Kostel nad Nisou do km 17,2 Stráž nad Nisou železniční ocelový most,“ uvedla na dotaz mluvčí ČSD ČR Nina Ledvinová.

Tento úsek prošel výraznou proměnou před patnácti lety. I tak je ale nyní potřebný nový povrch i podkladní vrstva. Údajně intenzita současného provozu a zatížení nákladními vozidly předčilo původní prognózu. A silný provoz se neprojevuje jen na asfaltu ale i podkladních vrstvách. Při opravách před 15 lety byla využita štěrková drť, tedy nestmelený materiál.

Nyní chce využít ŘSD jinou technologii. „Plánuejeme využít technologii recyklace ze studena, kdy nestmelené vrstvy budou promíchány s pojivem cement a asfaltová emulze a tím pádem se z nich stanou podkladní vrstvy stmelené - pevné,“ vysvětlila Ledvinová. Tím by měla být silnice schopna odolat i dalšímu navyšování intenzity v dopravě. Navrhovaný projekt počítá s životností silnice na dalších minimálně 20 let. V blízkosti obce Stráž nad Nisou bude navíc položen tzv. tichý asfalt, který by měl snížit hluk.

Přilehlé obce zatím o rekonstrukci nemají informace

Přestože léto je tu co nevidět, dotčené obce zatím o několikaleté rozsáhlé rekonstrukci nemají žádné informace. Rozsáhlá rekonstrukce přitom bude mít výrazný dopad na dopravní situaci. „O opravě silnice I/35, která by se dotýkala přímo naší obce, nemám žádné informace. Pokud by byla plánována nějaká oprava, včetně uzavírky na takto dlouhou dobu, tak doufám, že budeme v dostatečném časovém předstihu informování,“ sdělila redakci Daniela Kysilková, starostka obce Stráž nad Nisou.

Starosta Hrádku nad Nisou Josef Horinka pro iDnes uvedl, že tento úsek není podle něj nijak tragický. „V daleko horší kvalitě je podle mě nejčerstvější úsek mezi Bílým Kostelem a Hrádkem,“ řekl starosta iDnes.

Zatím není jasné, kdy přesně by mohly stavební práce začít. Na konci dubna byla ukončena soutěž. Nejnižší cenu 237 milionů korun nabídlo podle serveru zdopravy.cz sdružení firem Eurovia a Strabag. Aktuálně probíhá 15 denní lhůta pro možné odvolání ostatních účastníků soutěže. Pokud se nikdo neodvolá, bude zhotovitel vyhlášen nejdříve 15. května. „Jestliže se někdo odvolá, budou se řešit námitky a termín se bude posouvat,“ upozornila mluvčí. 

Práce pak mohou začít 14 dní od podpisu smlouvy. Vše ale dle Ledvinové závisí na jednání s dotčenými úřady. Jako první by měly začít práce v jízdním pásu směr Děčín. Během rekonstrukce bude provoz omezen úplnými uzavírkami a provoz bude sveden do jednoho jízdního pruhu. V některých fázích může dojít i k omezení nájezdů a sjezdů k nejbližším obcím. „Pokud se zhotovitel rozhodne a silniční správní úřad povolí, že se uzavře jízdní pás v celém úseku stavby, v některých etapách budou některé sjezdy a nájezdy omezené, ale jen nezbytně nutnou dobu, tím by se urychlila celá rekonstrukce o 1 rok, v letošním roce by se opravil jízdní pás směr na Děčín a v roce 2021 jízdní pás směr Liberec,“ dodala Ledvinová.

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo4 čtenářů

Foto Jan Luxík

Štítky Chrastava, Liberec, doprava, rekonstrukce

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.