V příštím roce začne dlouho plánovaná rekonstrukce posledního zhruba pět kilometrů dlouhého úseku tramvajové trati z Liberce do Jablonce. Práce by měly začít o prázdninách a potrvají dva roky, řekl místopředseda představenstva Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce (DPMLJ) Martin Pabiška. Rekonstrukce trati přijde na 1,2 miliardy korun a zhruba 75 procent by měla zaplatit Evropská unie, zbytek zaplatí podnik z úvěru.
„Bude se dělat úsek, který zatím nebyl rekonstruován, bude se předělávat z metrového rozchodu na 1435 centimetrů což je drážní rozchod a například v Proseči bude souběh jak tramvaje tak železnice na bezbariérovém přestupu," doplnil Pabiška. Trať je jednokolejná, rekonstruovat se tak bude s vyloučením provozu. Tramvaje po dobu výluky nahradí autobusy, využít chce dopravní podnik velkokapacitní kloubové vozy.
Liberec s Jabloncem spojuje tramvajová trať od roku 1955 a je nejdelší meziměstskou tratí v Česku. Ročně přepraví téměř milion lidí. Naposledy se kompletně rekonstruovala v 70. letech. Modernizace trati začala v roce 2008 přestavbou terminálu městské dopravy v centru krajského města. Za přispění EU se už do její obnovy investovalo téměř 700 milionů korun. Modernizací postupně prošel šestikilometrový úsek z centra Liberce až k výhybně ve Vratislavicích.
Před pěti lety byla dokončena i rekonstrukce kilometrového úseku od zastávky Měnírna k Brandlu u Jablonce a také konečná v Jablonci. Většina z opravené části tramvajové tratě je díky investici dvoukolejná - provoz je díky tomu rychlejší a bezpečnější. V závěrečné etapě čeká modernizace úseky tratě mezi zastávkou Kyselka a Měnírna v Zeleném údolí a také část tratě v Jablonci. V budoucnu se počítá s prodloužením trati v Jablonci až na nový dopravní terminál v Kamenné ulici. Postavit bude ale třeba ještě zhruba 800 metrů kolejí.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Chybička se vloudila, místo 1435 centimetrů má být 1435 milimetrů...