Dopravu na příjezdu do Liberce od Prahy zkomplikuje rekonstrukce mostu u Makra. Práce na čtyřproudé silnici I/35 začnou hned po Velikonocích, hotovo by mělo být v září. Most už rekonstrukci potřebuje, doprava tam bude vedena obousměrně ve druhém jízdním pásu ve směru na Prahu, řekl vedoucí odboru dopravy Libereckého kraje Jan Čáp. Po dobu rekonstrukce nebude možné odbočit v těchto místech směrem na Makro a Doubí.
Most u Makra je součástí frekventovaného průtahu krajským městem, denně po něm projedou tisíce automobilů, ve špičkách se tak v dopravním omezení mohou tvořit kolony. Most postavený v 70. letech minulého století je ale na hranici životnosti. „Jeho rekonstrukci připravujeme už čtyři roky," řekl ředitel liberecké správy Ředitelství silnic a dálnic ČR Jan Wohlmuth. Most půjde k zemi a na jeho místě vyroste nový, úpravy čekají i odbočovací pruh. Rekonstrukce přijde včetně DPH na bezmála 61 milionů korun, zakázku získaly společnosti Eurovia CZ a Brex.
Na hlavním tahu I/35 to ale není jediná komplikace. Omezený je stále provoz u Rádelského mlýna, kde se od loňska pracuje na rekonstrukci mimoúrovňové křižovatky se silnicí I/65. Uzavřené je napojení směrem na Jablonec nad Nisou a doprava musí po objízdných trasách přes Liberec nebo Železný Brod. V únoru tam dopravu převedli na nově vybudovanou část silnice a v každém směru se jezdí jen jedním pruhem. I tam se ve špičkách tvoří kolony. „Zatím je to tak povolené až do 15. prosince, kdy by měla přestavba mimoúrovňové křižovatky skončit," řekl Čáp.
Už více než týden se také znovu pracuje na opravě čtyřpruhu I/35 od Liberce směrem na Chrastavu a Bílý Kostel nad Nisou. Práce na více než sedmikilometrovém úseku komunikace potrvají až do poloviny července. Provoz je sveden do jízdního pásu ve směru na Chrastavu. „V první etapě je do června uzavřený exit 14 Machnín a také exit 17 do Svárova," dodal vedoucí krajského odboru dopravy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Nad rozhodnutími zůstává hlava stát. Zavře se sjezd na Jablonec, takže minimálně veškerá kamionová doprava je směřována na Liberec a tam udělají v té samé době špunt. Tak to je trochu mimo logiku ne? Koblihu někdo?