Město se rozhodlo pomoci vyřešit dlouhé kolony, které vznikají na křižovatce Masarykova a Vítězná. Právě z obou příjezdů z Vítězné ulice má v plánu zakázat odbočování vlevo. Tím by se měly kolony zmenšit na únosnou mez.
Radnice si nechala zpracovat průzkum intenzit vozidel všech vjezdů a provedená mikrosimulace posoudila kapacitu této křižovatky. „Z výsledků posouzení kapacity křižovatky pro stávající stav vyplývá, že vjezdy z Vítězné ulice jsou na hranici kapacity na stupni E, což je nestabilní stav, s délkou front až 130 metrů,“ vysvětlil dopravní specialita Vojtěch Janků z odboru Kancelář architektury města Liberce.
Podle primátora jde o levné řešení, které může okamžitě pomoci. „Zajistíme tím, aby se tam zejména v ranních a odpoledních hodinách netvořily desítky metrů dlouhé kolony. Navrhujeme tam místní úpravu umístěním dvou značek zakazujících odbočení doleva z obou vjezdů z Vítězné ulice,“ řekl primátor Liberce Jaroslav Zámečník (SLK).
V dopravní špičce tudy projede ve všech směrech celkem asi 1 270 vozidel. Z toho v hlavním směru z Vítězné ulice to je zhruba 790 aut. „Tím, že zakážeme odbočení vlevo z Vítězné do Masarykovy ulice, projede křižovatkou o 27 vozidel méně. Nicméně se díky tomu výrazně zlepší průjezdnost dalším téměř 800 vozidlům, které jezdí Vítěznou ulicí v obou směrech,“ vypočítal Zámečník.
Podle něj se tím navíc dvojnásobně zkrátí délky front a dobu čekání před křižovatkou. „Může se stát, že nám toto řešení zamítne příslušný státní orgán. V takovém případě jsme ale připraveni podat námitky. Jsem přesvědčený, že se jedná o nejlepší dostupné řešení složité dopravní situace v této části města,“ uzavřel.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Takže k tomuto dalšímu "odbornému" řešení asi toto: Co na této křižovatce přidělat světla? Na některých jsou nainstalována vcelku zbytečně, ale zrovna zde by světelná křižovatka asi splnila lépe účel, než zakazovat odbočení vlevo.
Co je u nás dopravních odborníků.Jakmile toto dopravní řešení nevyhovuje mně,je to špatné,je to kravina atd. Já oponuji a protože toto řešení mně,ale dle dotazu i spoustě jiným uživatelům velmi vyhovuje,tak říkám bravo. P.S. Též jsem zaslechl ujetý názor jednoho pána,že tramvaj na Masaryčce by měla dávat přednost provozu na Vítězné.
Super, takze kdo bude chtit vlevo, bude jezdit pres Saldak, ktery uz je ted kolikrat neprujezdny a nebo Klostermankou a bude narvano tam????